PORTAKAL KABUĞUNDA TATLI



Ben henüz ilkokula bile gitmiyordum. O zamanlar kaç  yaşındaydım hatırlayamıyorum. Ama o zamanlara dair hiç unutamadığım ve daha sonra hiç yemediğim bir tatlıdır bu. Annem, neden daha sonra bir daha yapmadı bilemiyorum.
İnsanın çocukluğuna dair tatları, asla unutturamıyor geçen yıllar. O tatlar, ağzında kalıyor sen yaşadığın sürece. Ne kadar lezzetli yemekler, tatlılar yesen de silinmiyor işte. Hele bir de anne eli değmişse yediklerine, mümkün mü unutmak? Ben unutamadım. 


Birden aklıma geldi. Yaz ortasında gittim marketten portakal aldım. O kadar yemek, pasta, kurabiye yaptım; hiç birinde bu kadar mutlu ve heyecanlı olmamıştım. Bunun sebebi annemin bana hayran bıraktırdığı bir lezzeti annemin talimatları olmadan yapıyor olmamdı.
Başardım. Sonuç mükemmel. Kesinlikte yapmanızı tavsiye ediyorum. Muhteşem bir lezzet.

MALZEMELER

5  büyük ve sert kabuklu portakal
2 bardak portakal suyu
1 su bardağı  süt
1 paket vanilya
Yarım çay kaşığı tarçın
3 tatlı kaşığı hindistan cevizi
3 tatlı kaşığı badem rendesi
1 paket vanilyalı puding


HAZIRLANIŞI

Portakalın üst kısmını bir parmak kalınlığında kesip iki parça elde edin. Büyük gövde kısmının içini tatlı kaşığı ile oyun. Kabuklarının zedelenmemesine özen gösterin. Kaşıkla zorlandığınız kısımları elinizle çıkarın. İçini boşalttığınız kabukları güzelce yıkayın ve temiz bir mutfak havlusu ile kurulayın.Bir kenarda bekletin.
Portakaldan çıkardığınız suyu ve parçaları bir süzgeçte süzün. Elde ettiğiniz portakal suyunu tencereye koyun. Aynı tencerenin içine vanilya hariç bütün malzemeleri ekleyin ve kısık ateşte kaynayana dek pişirin.
2 dk kaynattıktan sonra tencereyi ocaktan alın ve vanilyayı ekleyip karıştırın.5 dk soğumasını bekleyin. Portakal kabuklarının içini hazırladığınız pudingle doldurun.Tatlı kaşığı ile doldurursanız daha kolay ve temiz olur.


Portakalın dış yüzeyine dökülen puding varsa onları nemli, temiz bir mutfak havlusu ile nazikçe temizleyin. Portakalın küçük kabuklarını gövdenin üzerine kapak şeklinde koyun.
Buzdolabında yarım saat soğuttuktan sonra servise sunun.Afiyet olsun.


Yorumlar

  1. süper olmuş hemen deneyeceğim ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Şimdi deniyorum bloğunuzu da takibe alıyorum bana da beklerim sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder