KREMALI DOMATES ÇORBASI VE KIZARMIŞ EKMEK


MALZEMELER
8 adet domates
2 adet et suyu tableti
1 tatlı kaşığı kırmızı biber ( ben 2 kaşık kullandım )
1 çay kaşığı taze çekilmiş karabiber
1 diş rendelenmiş sarımsak (isteğe bağlı )
1 su bardağı süt
3 su bardağı sıcak su
1 su bardağı sıvı krema
1 yemek kaşığı un
1 adet orta boy soğan
2 yemek kaşığı sıvı yağ


HAZIRLANIŞI
Domateslerin kabuklarını soyup rendeleyin.
1 bardak sıcak suyun içine et suyu tabletini atın ve eriyene dek karıştırın.
Soğanları ince ince doğrayın.
Tencereye sıvı yağ koyup soğanları pembeleşinceye kadar orta ateşte kavurun.
Soğanlar piştikten sonra unu ilave edin. Unun kokusu çıkana dek pişirmeye devam edin.
Un kavrulduktan sonra bir bardak sütü ekleyin. Süt kaynayınca rendelenmiş domatesleri ekleyin.
Hemen ardından sıcak suyunu ve baharatlarını ekleyip karıştırın.
En son olarak blendırdan geçirin.
Çorba kaynadıktan sonra kremasını ekleyin. En kısık ateşte 2-3 dakika daha pişirin.
Üzerini; rendelenmiş kaşar peyniri ya da kızarmış ekmekle süsleyebilirsiniz.


KIZARMIŞ EKMEK
Ekmekleri küp küp doğrayın. 2 yemek kaşığı sıvı yağda kızartın.
Afiyet olsun.

Yorumlar

  1. Enn sevdİgim corba:) ben domates salcasi ile yapiyorum ama seninki daha saglikli canim :) ellerine saglik

    YanıtlaSil
  2. Salçayla da güzel olur bence.Afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım, güzeldi gerçekten.

    YanıtlaSil
  4. SERİN HAVADA HARİKA OLUR MİS GİBİ DOMATES ÇORBASI:) AFİYET OLSUN
    susamcorekotu.blogspot

    YanıtlaSil
  5. Şükür bir domates çorbası tarifi kolay gibi geldi bana. Bakalım yapabilecek miyim :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder