25 Aralık 2011 Pazar

BERLİN'DE WEİHNACHTEN PANAYIRI






















Blog sayfama başladığım sıralarda ilk tarifi yazmakta çok zorlanmıştım. Yazdım sildim, bekledim, boş boş baktım, yine yazdım yine sildim… Çok şükür bir tarif yazısı çıktı ortaya. Ama şimdi görüyorum ki şu an yazı yazmakta çok daha fazla zorlanıyorum. Meğer tarif yazmak daha kolay olabiliyormuş bazı durumlarda.
Neyse yazacak bir şey de bulamıyorum, siz en iyisi fotoğraflara bir göz atın. Zaten amacım da çektiğim Weihnacten-Noel ( Hz.İsa'nın doğum günü, Hıristiyanların her sene kutladığı gün) panayırlarından birinin  fotoğraflarını sizlerle paylaşmaktıJ İyi seyirler diliyorum hepinize…




Burası Alexanderplatz, Berlin'in en atraksiyonlu yeri. Aslında boş bir meydan; ama bazı özel günlerde burada panayırlar, eğlenceler görmek hiç de zor değil. Yukarıdaki fotoğrafta siyah beyaz giysili amca orada saatlerce kıpırdamadan öylece durdu. Ben bekledim belki azıcık da olsa hareket eder diye; ama sadece gözleri kıpırdadı. Ben de niye bekliyorsam hareket etmesini onun işi hareketsiz kalmakken:) 

Yukarıdaki fotoğrafın sağ alt köşesinde pek de alışık olmadığımız bir matruşka çeşidini görmekteyiz. Bu sefer hayvan figürleri kullanmışlar. Normalde alttaki fotoğraftaki kadın figürlerine aşinayız sanırım. 
Alttaki fotoğrafın sağ üst köşesinde ise yine Berlin'e has bir trafik lambası figürü görmekteyiz. Berlin Duvarı'nın örülmesinden itibaren Doğu Almanya'da kullanılmaya başlanmış. Orijinal adı ''Ampelmann''. 1980' li yıllarda ders kitaplarında, sosyal medya  araçlarında adı çok fazla yer etmiş. Artık bir figür haline gelmiş. 2005 'te isim hakkını alan bir firma tarafından ampül adam figürlü birçok ürün ( hediyelik eşya, bardak, kartpostal, kıyafet vb...) çıkartılarak bir marka haline getirilmiş. Ve artık Berlin'in simgelerinden biri haline gelmiş. Alt tarafı bir trafik lambası deyip geçilmemiş, ona bir karakter yüklenmiş.





















Yukarıdaki fotoğrafta Uzak Doğu mutfağının temel taşlarını görüyoruz:) Sol üst köşedeki bademli çikolatalı bir tatlı. Almanlar bademi çok seviyor. Özellikle yılın bu zamanlarında her yerde bademli ürünler satılmaya başlanıyor.


Alttaki fotoğrafta ''isli somon balığı'' hazırlanıyor. Güzelce yakılmış ve özel odunlarla hazırlanmış bir ateş var. Somonlar henüz yeni takılmıştı. Daha doğrusu tahtalara çivilenmişti. Biz son halini göremedik; çünkü hava çok soğuktu ve hareket etmemiz gerekiyordu.

Yukarıdaki fotoğrafın en üstünde Televizyon Kulesi orijinal adıyla ''fernsehturm'' yer almaktadır. Ayrıntılı bilgi için http://tr.wikipedia.org/wiki/Berliner_Fernsehturm tıklayabilirsiniz.
Nedenini bilmediğim bir şekilde meydanın yakınına kocaman bir roket heykeli dikmişler. Bu heykel birkaç ay önce yoktu ya da ben dikkat etmemişim. Bu konu hakkında henüz bilgi sahibi olamadım :(



Bunlar da işte panayırın son kareleri. İnsanlar burada hediye almaya ve vermeye özen gösteriyor. Daha doğrusu ambalaja ( paketleme, süsleme ) çok önem veriyorlar. Marketlerde, sokaklarda, pazarlarda her yerde aynı şekilde çalışıyor bu sistem. Kültürel bir mesele... Türkiye' de maalesef ambalajı güzel olan her şeyin fiyatı da güzel oluyor :( Ama burada öyle değil. Çok ucuza da ( değerli ya da değersiz ) çok güzel şeyler almak mümkün. O kadar güzel ki çoğu zaman işime yaramayan bir şeyi sırf ambalajının güzelliğinden dolayı almak istiyorum. Çünkü albenisi gerçekten çok yüksek.
Bu yıl ki panayır gezimizi de tamamlamış oluyoruz. Ben fotoğrafları çekerken çok büyük keyif aldım ve çektiğim fotoğrafları paylaşmak istedim. Umarım buradaki atmosferi bir nebze de olsa yaşatabilmişimdir sizlere. Başka bir gezide görüşmek üzere esen kalın:)

2 yorum:

  1. Sevgili Meryem iade-i ziyarete geldim ve çok mutlu oldum. Blogunda ki her şey çok güzel ama ben buraya yorum bırakmak istedim. Çünkü Almanya da doğup büyüyen bir insan olarak resimler beni çocukluğuma götürdü. Paylaşımın için çok teşekkür ederim sevgili meslektaşım. Kolaylıklar dilerim. Takibindeyim. Kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Bir nebze de olsa hasretini dindirebildiysem ne mutlu bana.Sayfama hoş geldin canım.Senin için daha çok Almanya yayını yapmaya çalışacağım.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...