TAVUK KÖFTE VE CEVİZLİ KAŞARLI FIRIN MANTAR




Bundan üç hafta önce Türkiye tatilini bitirip tekrar Berlin’e geldik. Tatilimiz bu kez epey uzun sürdü. Hasretler özlemler giderildi. Doya doya yaşandı her şey. Güzel anılara dönüştü tatilimiz. Eş dost ziyaretleri ve ikramlar… Evinde ne var ne yok yedirir içirir bizim insanımız. Biz de doğal olarak yedik içtik özlediğimiz tatları; özlediğimiz ellerden yemenin tadına vardık.
Fakat bu kadar gezip tozmanın da faturası eşimle beraber aldığımız kilolar oldu. Biraz dikkat etmeye çalışıyoruz; ama nafile yemek gerçekten güzel şey. 
Diyet işleri çok keyifsiz bize göre değil.
Derken  bir şekilde Ender Saraç’ın bir kitabına sahip oldum. Bu tarifi oradan hazırladım ve gerçekten çok lezzetli ve keyifli bir yemek oldu. Tabi ki bu tarifleri diyet yapıyorsanız ayrı öğünlerde yemeniz daha faydalı olacaktır. Bizimkisi farklı bir lezzeti tatma merakından ortaya çıktı. 
Ayrıca mantarlı tarifin içinde kaşar peyniri yerine lor peyniri kullanılıyor asıl tarifinde. Benim mutfağımda lor peyniri olmadığı için ben kaşar peyniri kullanmak durumunda kaldım. Çok hoş iki lezzetin tarifiyle baş başa bırakıyorum sizleri.


TAVUK KÖFTESİ MALZEMELER

200 gr tavuk göğüs eti
1 adet kuru soğan
4 diş sarımsak
1 çay kaşığı kuru kekik
1 çay kaşığı pulbiber
1 çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı tuz
1 demet maydanoz
3 yemek kaşığı galeta unu
1 adet yumurta

HAZIRLANIŞI

Tavuğun göğüs etini kıyma haline getirin. Üzerine rendelenmiş soğanı, küçük küçük doğranmış sarımsağı, yumurtayı ve baharatları ekleyip iyice yoğurun. Ardından galeta unu ve maydanozu ekleyip tekrar yoğurun. Hazırladığınız harçtan küçük parçalar kopararak köfte şekli verin. Köfteleri fırında veya ızgarada pişirip servise sunun. Izgaranız yoksa benim gibi tost makinasında da pişirebilirsiniz. Afiyet olsun.

CEVİZLI KAŞARLI FIRIN MANTAR MALZEMELERİ

500 gr iri kültür mantarı
3 adet ceviz
200 gr kaşar peyniri
1 demet dere otu
1 çay kaşığı karabiber


HAZIRLANIŞI

Mantarların kök kısımlarını koparıp yıkayın. Bol suyla temizledikten sonra fırın tepsisine dizin. Bir kabın içine kaşar peynirini rendeleyin, dere otunu küçük küçük doğrayın. Diğer malzemeleri de ekleyip güzelce karıştırın. Hazırladığınız harçtan mantarların içlerine doldurun. 180 derece ayarlanmış fırında mantarlar suyunu bırakana dek pişirin. Afiyet olsun.

Yorumlar

  1. Görüntüler harika tadıdana bakmış kadar oldum ellerinize sağlık..
    Allah'a emanet olun..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder