IZGARA KÖFTE


 MALZEMELER
500 g yağsız dana kıyma
Tuz, karabiber

HAZIRLANIŞI
Kıymayı bir kabın içinde tuz ve karabiberle 3-4 dakika güzelce yoğurun. En az iki saat ağzı kapalı bir kabın içinde buzdolabında bekletin. Dolaptan çıkardıktan sonra dilediğiniz büyüklükte parçalar alarak yuvarlayın. Izgarada ya da tost makinasında kendi yağıyla pişirin. Ben tost ızgaram olmadığı için tost makinasında pişirdim. Yanına da kırmızı biberleri yıkayıp kuruladıktan sonra pişirip servis yaptım.
Tarifin kolaylığı sizi yanıltmasın. Şöyle ki; ben bu tarifi uygulayana kadar doğru düzgün köfte yapamazdım. Yaptığım bütün köfteler nerede pişirirsem pişireyim dağılır paramparça olurdu. Bu tarifi defalarca denedim ve hiç birinde olumsuz bir manzarayla karşılaşmadım.
İşin sırrı köftenin iyice yoğurulması ve dolapta uzun süre beklemesinde yatıyor. Ha tabi diğer bir güzel tarafı da içinde yumurta olmaması.
Lezzetine doyum olmayan aynı zamanda çok pratik bir yemek. Afiyet olsun.


Yorumlar

Yorum Gönder