SEBZELİ YUMURTA


Herkese günaydın. Bugün güne erken başladık. Selim sat 4.30’da uyandı. O uyanıkken bizim uyumamız henüz mümkün değil. Daha o kadar olamadık J
Kalktık mecburen. Malum ramazan ayındayız. Yemek telaşı olmayınca bol bol vakti oluyor insanın. Ramazanlarda fark ediyorum ki insan günün önemli bir kısmını yemek ve mutfak işleri ile geçiriyormuş.
Buna sevinmeli üzülmeli bilemedim. Sabahın rutin işlerini de yapınca geriye bir sürü vakit kaldı. Şu an tam da Selim uyumuşken ben de yarın kalan işlerime vakit ayırayım dedim. Ve yine birikmiş yayınlanmayı bekleyen arşivime bir göz attım. Ve sebzeli yumurta tarifini paylaşmak istedim. Neden sebzeli yumurta sorusunu sormayın. Sebebi çok açık sanırım. Kahvaltı mı yapmak istiyorum nedir?...
Ahh evet kahvaltı, günün en sevdiğim öğünü. Hele de şöyle uzuuuun uzun da yapıldı mı değmeyin keyfime. Üzerine de orta şekerli bir kahve, ohh misss J Ne acayip bir şey insan olmak. Elinde olmayınca neleri özlüyor, nelere hasret duyuyoruz. Neyse sabah sabah bu kadar derine dalmayayım en iyisi. Hadi o zaman tarife başlayalım.

MALZEMELER
2 yumurta
2 orta boy küp küp doğranmış patates
2 adet orta boy yeşil soğan
6 adet çeri domates
1 yemek kaşığı tereyağ
Tuz, karabiber
Kızrtmak için sıvıyağ


HAZIRLANIŞI
Küp küp doğranmış patatesleri sıvı yağda kızartın. Kızarttıktan sonra havlu kağıt serili bir kaba alın.
Domatesleri ortadan ikiye kesin.
Yeşil soğanları birer parmak uzunluğunda kesin.
Bir tavanın içine tere yağını koyun. Yağ eridikten sonra domatesleri ve soğanları bir iki dakika soteleyip tuzunu ve karabiberini ekleyin.
Kızartmış olduğunuz patatesleri ilave edip karıştırın.
Tavanın ortasında bir boşluk açıp içine yumurtaları kırın. Tuz ve karabiber ekleyin.
Kısık ateşte ağzı kapalı şekilde bir iki dakika pişirin. Sıcak olarak servise sunun. Afiyet olsun.

Not: Ben domates ve soğanları biraz fazla soteledim, yumurtaları da öyle;çok pişmiş seviyorum. Siz dilerseniz sebzeleri daha diri bırakabilirsiniz. Yumurtayı da kayısı kıvamında pişirip ekmek banarak yemeyi tercih edenler de olacaktır eminim.

Yorumlar

  1. Merhabalar,
    Ellerinize sağlık. Nefis görünüyor. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım. Aldım sevgilerini çok mutlu oldum :)

      Sil

Yorum Gönder