TAVUK PANE


MALZEMELER
500 gr kemiksiz tüm tavuk göğsü
2 paket pane harcı
2 adet yumurta
Tuz, karabiber
Kızartmak için sıvı yağ

HAZIRLANIŞI
Herkese merhaba;
Hazır Selim’i uyutmuşken o uyanmadan hemen bir tarif ekleyeyim dedim blogcuğuma J Ramazan ayında iftar menüleri hazırlarken arkadaşlarım, ben birikmiş tariflerimi unutmadan fırsat buldukça eklemeyi düşündüm. Hiç vakit kaybetmeden hemen tarife başlayalım.

Tavuk göğüslerini kasabınıza ince filetolar şeklinde kestirin.
Çukur bir kabın içine yumurtaları kırın. Tuzunu ve karabiberini atıp çatalla güzelce çırparak karıştırın.
Geniş bir tavanın içine yarım çay bardağı kadar sıvı yağ koyup tavayı ocağa alın.
Tavuk parçalarını teker teker önce yumurtalı karışıma hemen ardından pane harcına bulayıp kızgın yağda yüksek ateşte tavukların üzeri kızarana dek pişirin.
Öyle anlar yaşanıyor ki çoğu zaman ne pişireceğini şaşırıyorum. Yeri geliyor canım mutfağa girmek , yemek yapmak istemiyor. Yeri geliyor bir hafta içinde aynı yemeği pişirip duruyorum. Bazen de ‘’ne pişirsem ne pişirsem’’ diye düşünürken bir bakmışım akşam oluyor ortada yenecek bir şey olmuyor.
Ansızın misafir geliyor. Yemek yapmak gerekiyor hurraaa mutfağa… Böyle anlarda kurtarıcı reçetem olarak hemen tavuk paneye sarılıyorum. Dolayısıyla acil durumları kurtaran kolay ve pratik yemeklerden birisi olarak her zaman kafamda hazır bekliyor bu tarifimiz J  Hem zahmetsiz hem çabucak hazırlanabiliyor. Üstelik çok da doyurucu bir yemek.
 Ben yanında salata ile sunum yaptım. Dilerseniz tavuklar piştikten sonra onları jülyen doğrayıp salatanın içinde koyarak da sunum yapabilirsiniz. Atalarımızın da dediği gibi ‘’her yiğidin yoğurt yiyişi farklıdır’’ hesabı sunum şekli herkesin kendi göz zevkine kalmış. Afiyetle yemeniz dileğiyle…


Yorumlar

  1. Çok severim çok. Ellerine sağlık canım. Harika olmuş..

    YanıtlaSil
  2. Bu pane harcına bayılıyorum,bende sık sık yapıyorum..Ama ben tavukları önce sütle ve baharatlaral marine ediyorum,tavsiye ederim..ellerinize sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baharatı ben de çok seviyorum ama oğlum da yesin diye bu aralar biraz uzağız baharatlara. Güzel yorumunuz için teşekkürler sevgili Nursen.

      Sil
  3. ayyyy iftarıda edeli 2 saatcik oldu ama görünce canım istedi... ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Dün görmemişim bunu ben, bir daha buraya iftardan sonra bakacağım şuan itibariyle tavuk paneler beni sarmış durumda daha iftara 3 saat var, çok güzel görünüyor eline sağlık hemen ifatara soframıza girer

    YanıtlaSil

Yorum Gönder