CHEESECAKE VE 10 AYLIK BEBE İÇİN EK BESİN


HAMUR İÇİN GEREKLİ MALZEMELER
200 g un
75 g toz şeker
75 g tereyağ
1 yumurta
1 tatlı kaşığı kabartma tozu

KREMA DOLGU İÇİN GEREKLİ MALZEMELER
125 g tereyağ
225 g toz şeker
1 paket vanilyalı puding  ( şekersiz )
200 g krema
800 g quark

HAMURUN HAZIRLANIŞI
Bütün malzemeleri bir kabın içine koyup iyice yoğurun.
Bir kenarda bekletin.

DOLGU KREMASININ HAZIRLANIŞI
Kremayı tıraş köpüğü kıvamın gelene dek mikserle çırpın.
Buz dolabına koyun ve bekletin.
Oda sıcaklığındaki tereyağını mikserle krem kıvamına gelene dek çırpın.
Ardından şeker, puding tozu ve 3 yumurtayı ekleyin. Eklediğiniz her malzemeden sonra çırpmaya devam edin.
Quark ekleyin ve spatula ile güzelce karıştırın.
Son olarak buzdolabındaki kremayı yavaşça ekleyin. Spatula ile yukarıdan aşağıya doğru yavaşça karıştırın.
Haumuru yağlanmış kek kalıbının tabanına ve yanlarına orantılı şeklide yerleştirin.
Dolgu kremasını hamurun üzerine dökün. Üzerini düzeltin.
180 derece turbo fanlı fırında bir saat pişirin. Piştikten sonra soğutun ve bir müddet buz dolabında bekletin. Soğuk olarak servis yapın. Afiyet olsun.

 NOT: Bu lezzetli tarif için teyzeme çok teşekkür ediyorum J



Selim’in artık beş tane diş oldu. Yine iştahsızlık yine huzursuzluk ve tabiki ishal... Ateşi bir kez 39.8’e kadar yükseldi. Fakat ateşi bütün vücuda yayılmadığı için bu kez ateş sonra kızarıklıklar oldu bütün vücudunda. Vücut tamamen yansa bu kızarıklıklar olmazmış. Ve bu kızarıklıklar yukarıdan aşağıya doğru azalıyormuş. Bizimki dün başladı ve yavaş yavaş azalıyor. Üst yan dişler kabarmıştı; ama sabah bir baktık alt yan dişin bir tanesi çıkmış bile J Ters köşe… Dünden beri keyifler yerinde çok şükür. Ben bu tarifleri daha önceden hazırlamıştım ancak vakit bulabildim. Şimdi ishalinden dolayı yine diyete başladık. İshal yapan yiyeceklerden uzak duruyoruz.
Bu küçük kasenin içinde meyve püresi hazırlamıştım.
3 dilim ayıklanmış greyfurt
1 büyük boy muz
1 tane armut
Bütün meyveleri rondodan geçirdim. Greyfurttan dolayı tadında bir acılık olduğu zaman içine 2 tatlı kaşığı rondodan geçirilmiş cicibebe bisküvisi de ekledğim oluyor. Afiyet ve sağlık dolu günler diliyorum.

Yorumlar

  1. eline sağlıkcanımtatlım seni takibe aldım bende beklerim sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel olmuş. O guarz mıydı neydi o :)) Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder