KAKAOLU VE SÜTLÜ İRMİK TATLISI


MALZEMELER
1 litre süt
10 yemek kaşığı toz şeker
9 yemek kaşığı irmik
2 tatlı kaşığı vanilya
1 yemek kaşığı tereyağ
2 yemek kaşığı kakao


HAZIRLANIŞI
Bir tencerenin içine süt, şeker ve irmiği koyup orta ateşte karıştırarak pişirin.
Süt kaynadıktan sonra tencereyi ocaktan alıp içine tereyağ ve vanilya ekleyip karıştırın.
Kalıp olarak kullanacağınız kapları sudan geçirip fazla suyunu silkeleyin.
Ben kalıp olarak çay fincanlarını kullandım, siz de istediğiniz şekle uygun bir kap kullanabilirsiniz.
Kabı yarısına kadar hazırladığınız karışımla doldurun.
Tencerede kalan irmik tatlısına kakao ekleyip mikserle iyice karıştırın.
Kakaolu irmik tatlısını kaplardaki sade irmik tatlısının üzerine doldurun.
Buzdolabında bir gün bekletin.

Dilerseniz kaplarda dilerseniz ters yüz edip servis yapın.
Üzerini fındık, ceviz ya da dondurma ile de süsleyebilirsiniz. Afiyet olsun.

NOT:Bu güzel paylaşım için http://www.hafiftarif.com/irmik-tatlisi-tarifi/ ‘e teşekkürlerimi sunuyorum.


10. AY EK BESİN
Selim’den haberlere gelince: Vücudunda ateşin neden olduğu döküntülerden eser kalmadı çok şükür. Hala beş tane dişi var. Sürpriz bir şekilde en kısa zamanda altıncı da gelecek sanırım. Doktoru fazla sürmez altıncı dişin çıkması dedi bugün.
Doktor nerden çıktı şimdi? Poposundaki lekeler yerini pişik ve mantara bıraktı. Bir haftaya yakın poposu normale girmedi. Neler mi yaptık düzelmesi için:
Her alt değiştirmeye su ve bebe şampuanı ile yıkadım.
Fön makinasının ılık ayarında fönle kuruttum.
İnce bir tabaka mantar kremi  ( MYKUNDEX kullandığımız kremin adı ) sürdüm. Kremin deriye iyice nüfus etmesi için kremi sürerken minik daireler çizerek kremi sürdüm.
Üzerine PENATEN popo kreminden kalın bir tabaka sürüp bezini kapattım.
Bir de papatya çayına başladık. Su biberonuna yarısına kadar çay yarısına kadar su koyup veriyorum.
Ve baktım bir gelişme yok doktora götürdüm. Mantar olması ve derinin hala düzelmemesi , yeni bir dişin çıkma hazırlığında olduğunun göstergesiymiş. Yani altıncı dişi bekliyoruz sabırsızlıkla oğlum bir an önce normal sağlığına kavuşsun diye.


Gelelim ek besin tarifine:
1 adet armut
1 adet muz
1 adet elma
Hepsini püre haline getirdim. Pek iştahı olmadığı için içine bisküvi ya da yulaf koymadım bu sefer. Neyse ki bu karışıma hiçbir zaman hayır demiyor. Selim’in  en sevdiği meyve karışımı bu. Umarım sizin bebeğiniz de beğenerek yer. Afiyet ve sağlık diliyorum.


NOT: Bu arada unutmadan yazayım. Doktorumuz Selim’in artık inek sütü içmeye içebileceğini de söyledi. Buna çok sevindiğimi belirtmeden geçemeyeceğim. Artık yaptığım sütlü tatlılardan da yiyebilecek oğlum. Burdan da anlaşılacağı üzere ‘’merinin mutfağı’’nda daha fazla sütlü tatlı yapılacak.




Yorumlar

  1. kaydediyorum bu tarifi çok sevdim teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Hem buyuklere harika tarif hem bebeklere ne guzel ellerine saglik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler canim.Selim'in cok begenerek yedigi bir tatli oldu gercekten.Afiyetle yesin herkes:-)

      Sil
  3. bu tarifi çok beğendim fotoğraflarda çok güzel

    YanıtlaSil
  4. kapları ıslatıyormusunuz yapışmaması için ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kapları sudan geçirip fazla suyunu silkeliyorum yapışmaması için.Afiyet olsun.

      Sil
  5. cok guzel gorunuyooooiioooooooooooo
    ama annem yapmiyo
    nedeni yok

    YanıtlaSil
  6. cok guzellllllllpp canin cekti

    YanıtlaSil
  7. çok çok güzel görünüyor en kısa sürede hazırlamalıyım bunu :)

    YanıtlaSil
  8. Kaplara sicak sicak mi dolduruyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar; evet tatlı soğumadan kaplara dolduruluyor.Sevgiler:)

      Sil
  9. hafif ve lezzetli bir tatlı...severek yapıp severek yiyoruz :) tarif için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  10. 1gün beklemesi mi lazım illa ki ? 3-4 saat sonra olmaz mı ?

    YanıtlaSil
  11. merhaba; tabiki olur fakat sütlü tatlılar soğuk servis edilirse aroması daha net ortaya çıkar.Sıcakken tadı biraz baygın olabiliyor.Sevgiler

    YanıtlaSil
  12. gerçekten harika tarifler olmuş teşekkürler

    YanıtlaSil
  13. Gerçekten harika bir site olmuş başarılar

    YanıtlaSil
  14. Tereyag koymasak olur mu yada margarin falan koysak

    YanıtlaSil
  15. Merhaba. Tarifiniz icin simdiden tesekkurler bu olculerden yaklasik kac fincan tatli cikiyor ogrenebilirmiyim lutfen?👍👏👏

    YanıtlaSil
  16. Benim kuzenim bu blogu tavsiye etmişti. Böyle ayrıntılı bilgiler sunduğunuz için teşekkür ederim. Güzel ve tamamlayıcı bir makale olmuş.
    Bence şu anda burada çok güzel bir yazı paylaştınız. Bu web sitesinin sahibine gerçekten müteşekkirim.Paylaşım için teşekkür ederim

    YanıtlaSil

Yorum Gönder