KUZU CİĞER KAVURMASI


Sizi bilmem; ama ben sakatat müptelasıyımdır. Mumbar, şırdan, kelle, işkembe, paça vb… benim için çok kıymetlidir. Adanalılar şırdanı bilir. Özellikle kış mevsiminde hele bir de havaya yağmur eşlik ediyorsa o şırdanın tadına doyum olmaz. İki, üç, dört artık gittiği yere kadarJ
Kebaplardan da en çok ciğer ve dalak severim. Aralarına kuyruk yağı eklenmiş olmak kaydıyla; yoksa çok kuru oluyor. Dalağı közün içine gömer bizimkiler. Böylece altlı üstlü iyice pişmiş olur. Bunu da bir deneyin derim.
Neyse ben evde pratik ve çabucak hazırlayabileceğiniz bir tarif paylaşacağım şimdi. Üstelik yüksek besin deposuyla vücudumuz çok sağlıklı bir ciğer kavurması…
Selim de bugün ilk kez kuzu ciğeriyle tanışmış oldu. Ve çok şükür ki çok beğendiJ Darısı bütün bebelerin başına diyorum. Ve kuzu ciğeri kavurması tarifine başlıyorum. Şimdiden kolay gelsin ve afiyet olsun.

MALZEMELER
500 g kuzu ciğeri
3 adet orta boy kuru soğan
3-4  yemek kaşığı sıvıyağ
Tuz, karabiber

HAZIRLANIŞI
Kuru soğanları uzun ince doğrayın. Bir tavanın içine sıvıyağı koyup doğradığınız soğanları pişirmeye başlayın.
Ciğeri yıkadıktan sonra kuşbaşı doğrayın.
Soğanlar pembeleşince ciğerleri de tavanın içine alın. Tuzunu ekleyin.
Ciğerler suyunu bırakana kadar yüksek ateşte pişirin. Ciğerlerin suyu azalınca ocağın altını kısın ve yaklaşık beş dakika kavurun.
Servis yaparken üzerine taze çekilmiş karabiber serpin.

Arzu edilirse kimyon,kırmızı pul biber ve limon suyu ile de tatlandırabilirsiniz. Afiyet olsun.

Yorumlar

  1. ben ciğer yemiyorum ama görüntü harika canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Bayılırım ciğere ve her türlü sakatata. Harika görünüyor gerçekten de, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder