ÇOCUK ODASI İÇİN PERDE DİKİMİ


Herkese merhaba; nasılsınız? Ben bu günlerde çok yoğunum. Neden mi? Evde çok fazla dikiş tadilatı yapılacak şey var. Onlarla uğraşıyorum. Dün akşam çocukları uyutunca Selim’in odası için uzun zamandır plandığım perdeyi diktim. Bugün dikerim yarın dikerim derken öylece kalmıştı. Selim’in odasında bir balkon kapısı var. Kullanmadığımız bir balkon… Normalde sadece güneşlik perde takılıydı  balkon kapısının camında. Ve boydan boya kapatmıyordu kapıyı, kapının yarısı açıkta kalıyordu. Bu açıklık da beni çok rahatsız ediyordu. Orası için çok fazla  perde araştırdım. İnternet sitelerine baktım, mağazaları gezdim; ama içime sinen bir perde bulamadım. Ben de dedim ki ne uğraşıyorsun dik bir perde kafana göre rahat et.

Dikiş yaptığım günlerden elimde bir sürü de kumaş ve gerekli malzeme de vardı zaten. Gerçi benim kumaşlarımın hepsi pamuklu nevresim kumaşı. Perde olur mu ki dedim nevresim kumaşından! Sonra düşündüm neden olmasın ki? Nevresim kumaşı hafif olduğu için kumaş havada kalır diye perde ağırlığı kullandım alt kısımlarını dikerken. Böylece dökümlü duran bir perde dikmiş oldum.
Sonra ne yapacağım biliyor musunuz? Aynı kumaşlardan bir çarşaf, bir yastık kılıfı ve bir de yorgan kılıfı dikeceğim. Yani aynı kumaşlardan bir nevresim takımı ve bir perdesi olacak oğlumun.
Bu arada sandalyenin üzerindeki minik evi yatak yan koruyucu olarak dikmiştim. Şimdi ise sandalye minderi olarak kullanıyoruz.

Perdeyi nasıl mı diktim? Detaylı anlatım ve görsellerle bir yayında anlatacağım. Dediğim gibi çok yoğunum bu aralar. İpek de uyandı zaten şimdi. Şimdilik bana müsaade. Bakalım siz de beğenecek misiniz? Perde dikimi ya da dikişle ilgili merak ettiğiniz sorular olursa yorum kısmına yazabilirsiniz. Sevgiler….

 

Yorumlar