TAVUKLU PIRASA BÖREĞİ



Herkese merhaba; pırasa sever misiniz? Ben çok severim. Özellikle de zeytinyağlı, havuçlu ve pirinçli olursa bir de üzerine limon sıkılırsa…. Bu tarifim de pırasanın başka bir güzel hali. İpek’e hamileyken lise arkadaşımın evinde yemiştim. Tadı damağımda kalmıştı o günden beri. Pırasa sezonu da gelince hemen yapmak istedim. Ve neredeyse haftada bir pişirir olduk bu lezzetli pırasa böreğini. Saadet teyzemin tarifiyle yazıyorum şimdi tarifi. Saadet teyzem ellerine sağlık. Tarif için çok teşekkür ediyorum, ellerinden öperim.

MALZEMELER
3-4 adet pırasa
5 adet yufka
1 adet tavuk göğsü
1 çay kaşığı karabiber
1 çay bardağı süt
Pane harcı
Tuz
Sıvıyağ


HAZIRLANIŞI
Tavuk göğsünü haşlayın. Tavuklar soğuduktan sonra, tavukları elinizle didikleyip küçük parçalara ayırın.
Pırasaları yıkayıp ince ince doğrayın. Geniş bir kabın içine bir miktar sıvıyağ koyup pırasaları iyice pişirin. Pişen pırasaların üzerine 2-3 yemek kaşığı tavuk suyu, tuz, karabiber ve haşlanmış tavuk göğsünü ekleyip bir iki dakika daha pişirin.
Yufkayı ortadan ikiye katlayın. Katladığınız yufkayı  dört eşit üçgen elde edecek şekilde kesin.
3 yemek kaşığı sıvıyağ ve sütü karıştırın. 
Her katın arasına sütlü karışımdan sürüp iç harcı yerleştirin.
Yufkaları sardıktan sonra suya batırıp çıkarın ve fazla suyunu sıkın. 
Ardından pane harcına bulayıp fırın tepsisine dizin. 
Önceden ısıtılmış 200 derece fırında börekler kızarana dek pişirin. Afiyet olsun.

Yorumlar