KİLİS TAVA, ÖMÜR AKKOR TARİFİ



Geçen gün eşim Ömür Akkor'un instagram sayfasında bir yemek tarifi görmüş. İşten eve gelmiş bir hevesle anlatıyor. Yarın size yemeği ben yapacağım diyor. İyi madem dedim. 
Ertesi gün oldu. Eve geldi. Mutfağa geçti, malzemeleri çıkardı. Yardım gerekiyor mu dedim. Olur dedi. Soğanları küçük küçük doğrayabilirsin. Tamam dedim soğanları doğradım. Soğanlar tamam şimdi ne yapayım diye sordum. Biberleri ve domatesi de küçük küçük doğra dedi sonra da maydonozları ve sarımsağı da doğrarsın. Ben de doğradım. Zahmetli bir yemek herhalde diye düşündüm içimden. Derken bütün malzemeleri doğrayıp hazır hale getirdim. Bu arada eşim bir yandan tarifi okuyor telefonundan, bir yandan da okulda neler yaptığını anlatıyor. En son malzemeleri tepsiye dizdim, fırına verdim. Akşam iftarda ne dese beğenirsiniz?  Ellerime sağlık nasıl tarif bulmuşum, harika değil mi?.. 

MALZEMELER
3 adet kırmızı biber
3 adet yeşil biber
3 adet soğan
Tuz, karabiber
3 yemek kaşığı domates salçası
500 gram kıyma
3 adet domates
2 adet patlıcan
5 diş sarımsak
1 demet maydonoz

SOS İÇİN
1 yemek kaşığı domates salçası
1 su bardağı sıcak su



HAZIRLANIŞI
Biber, soğan, domates, maydonoz ve sarımsağı ince ince doğrayın. Ben rondoda tamamladım bu aşamayı.
Bütün malzemeyi bir kabın içine koyup iyice yoğurun.
Patlıcanları uzun ince şeritler şeklinde yassı olarak dilimleyin. 
Çukur bir tepsinin içine yağlı kağıt serin.
Patlıcanları aralarında boşluk olmayacak şekilde yan yana dizin. Patlıcanların üzerine hazırladığınız harcı eşit şekilde yayın.
Küçük bir kapta domates salçasının üzerine sıcak su ekleyip karıştırın.
Domates sosunu tepsideki harcın üzerine dökün.
180 dereceli fırında turbo ayarda 45-50  dakika pişirin.
Afiyet olsun.

Yorumlar