LAHMACUN TARİFİ


Herkese merhaba;
Berlin’de yaşarken anneannem ayda bir lahmacun yapar herkesi yemeğe çağırırdı. Hamuru mayalar, merdaneyle açar, kıymalı harcın bütün malzemelerini elinde doğrar, tek tek her birini içlerdi. Bir tepsiye dört tane sığacak şeklide lahmacun yerleştirip bir yandan pişirir bir yandan diğerlerini hazırladı. Ertesi gün de bel ağrısından eklem ağrısından yataklık olurdu. Ama yine de lahmacun yapmaktan vazgeçmezdi. Ne zaman lahmacun lafı duysam aklıma anneannemin mutfaktaki halleri gözümün önüne gelir. Ben ne zaman lahmacun yapmaya niyet etsem hemen üşenir vazgeçerdim. Geçen gün kıymalı pide yaptığım hamurla biraz da lahmacun yapayım dedim. Bakalım nasıl olacak? Denemekten zarar gelmez dedim. Selim de lahmacunu çok sever diyerek dört beş tane de lahmacun yaptım. İpek’i emzir altını değiştir derken fırında biraz fazla kalmış ve kenarları kıtır kıtır olmuştu. Bir şey dikkatimi çekti sonra. Kıymalı pidenin hamuruyla ve iç harcıyla aynı olmasına rağmen lahmacunun tadı çok farklı oldu. İkisinin de lezzeti harikaydı. Lahmacun yapmak isteyenler  kıymalı pide tarifime bakabilir. Şimdiden afiyet olsun.

http://merininmutfagi.blogspot.com.tr/2016/08/kiymali-pide-tarifi.html

Yorumlar