İLAÇ NİYETİNE SEVGİ KAPSÜLLERİ


Sene 2009 yeni evlenmişiz. Genciz, heyecanlıyız. Midemizde kelebekler uçuşuyor. Bildiğin sevgi böcekleriyiz. Eşim o zamanlar bir ilaç firmasının Ar-Ge bölümünde çalışıyor. Aradan dört ay geçti. 14 Şubat geldi. Kapitalizmin meşhur aşk günü. 
İşten  elinde cam bir şurup şişesiyle geldi benimki. Şişenin içinde farklı boyutlarda rengarenk kapsüller var. Şişeyi bana uzattı. Bu ne dedim şaşkınlıkla. Sevgililer günü hediyem, senin için hazırladım dedi. Ne yapacağım bunları, içecek miyim diye sordum safiyane bir tavırla. Anlamamıştım gerçekten. Meğerse her bir kapsülün içine kendi el yazısıyla notlar hazırlamış. Evlendiğimiz günden beri notlar yazıyormuş minicik kağıtlara. Yaşadığımız her ana ait duygu yüklü notlar. "Kendini iyi hissetmediğin zaman bir kapsül al burdan, oku ve birlikte yaşadığımız anları hatırla ilaç niyetine" dedi. "Gözümün önünde bir yerde dursun, bazen de sebepsiz yere aç bir kapsül"dedi. 



Hayatımda aldığım en güzel hediyelerden biriydi bu. En güzel hediye ise 12 tane A4 kağıdına yazılmış uzun bir yazıyla gelen evlenme teklifiydi. Adana'da yaşıyordum ben o İstanbul'daydı. İnternet, bilgisayar vb. yaygın olarak kullanılıyordu; ama  postayla göndermişti mektubu. Posta olmasa güvercinin ayağına bağlar yine gönderirdi eminim.
Neyse evlilik teklifi ayrı bir konu. Onu başka zaman konuşuruz. İşte bazen umudum kırılır, bazen yalnızlık çöker üzerime, sebepsiz bir sıkıntıya düşerim ya da bir öküz oturur böğrüme. Alır açarım bir kapsül, okurum şifa niyetine. Hiçbir ilaç bu kadar çabuk tesir etmez yüreğime. Hiçbir ilaç onun yazdıkları gibi işlemez ruhuma. Üstelik bir yeri onarırken başka bir yerde hasar da bırakmıyor. Tamamen doğal. Bir tanesi kesmezse aç bir tane daha, bir tane daha. Korkma hiç yan etkisi yok çünkü.
Şimdi dokuz yıl geçmiş aradan, niye yazdım bunları? Ne bileyim? Belki pahalı hediyelerden hoşlanmayan, içinde emek olsun, farklı bir şeyler hediye edeyim diyenler vardır 14 Şubat'a birkaç gün kala. Fikir olur. Bir değerlendirin. Yazımı okuyup uygulayan olursa lütfen bana yazsın. Sevgilerle...


Yorumlar