ÇİM ADAM NASIL YAPILIR,AİLE KATILIMI


Uzun bir aradan sonra herkese tekrar merhaba. İnsan, zaman ayıramadığı işler için her zaman sağlam bir bahane bulup ona sıkı sıkı sarılıyor. En geçerli savunma mekanizmalarından biri sanırım. Bahane bulmak... Belki de en zararsızıdır. Kim bilir?
Ama benim bahanem gerçekten çok sağlam. Geçen yıl başladığım yaratıcı drama kursuna tamamen benimle alakalı olmayan sebeplerden ötürü ara vermek zorunda kalmıştım. Bu yıl ocak ayında kaldığım yerden devam etmeye başladım. Şu an dördüncü aşamaya devam ediyorum. Eğlenceli ve çok yorucu geçiyor. Eve geldiğimde adım dahi atacak enerjim kalmıyor çoğu zaman. İşte. Yazının başında ben size demiştim: Benim bahanem gerçekten çok sağlam. Sanırım siz de bana hak verdiniz. Teşekkür ederim:)
Şubat ayının ilk haftası oğlumun sınıfında aile katılımı vardı. Bazı okullarda ‘’Haftanın Çocuğu’’ da deniyor. Sınıftaki çocukların ailesinden biri ya da hepsi çocuğunun sınıfına gidip çocuğuna ait bebeklik kıyafetleri, bebeklik fotoğrafı vb. götürüyor. Veliler, çocuğuyla birlikte bunları sınıf arkadaşlarına anlatıyorlar. Çok eğlenceli bir paylaşım gerçekleşiyor. Çocukla ilgili anlatılacaklar bitince veliler sınıftaki bütün çocuklara etkinlik yaptırıyor ya da oyun oynatıyor. İsteyen kitap da okuyabilir, masal da anlatabilir. Tamamen velinin tercihine kalmış bir durum bu.
Benim de ne zamandır aklımda olan çim adam vardı. Çim adamları yapıp arkasından da bir Keloğlan masalı anlatırım dedim. Bütün malzemeleri temin edip İpek’i de alıp gittim okula. Ben nasıl yapıldığını bilmiyordum, öğretmenimizin sayesinde onu da öğrenmiş oldum. Çim adamlarımızı yaptık. Süre ucu ucuna yetti. Keloğlan’a zaman yetmedi. Başka sefere artık dedim. Nasıl olsa öğrendim çim adam yapmayı. Selim de çim adam yapmıyorum ben Uzaylı Selim yapacağım deyince, çocukların yarıdan fazlası uzaylı çimler yaptı.

ÇİM ADAM-UZAYLI ÇİMLERİ NASIL YAPTIK
Malzemeler
İnce kıyılmış talaş
Çim tohumu
Ten çorap
Kırtasiyelerde satılan plastik gözler ve burun
Ten çorapları kestik. Bir ucunu bağlayıp içine talaş doldurduk. Talaşın üstüne de çim tohumları koyduk. Çorabı sıkıca bağladık. Gözleri ve burnu da yapıştırdık. Uzaylı çimlerimizi hazırladık. Ve ortalığı da hiiiiç batırmadık :)




Yorumlar