SIFIR ATIK MASALI


Uzun süredir öykü, masal yazmaktan bloguma vakit ayıramadım. Ama inanın hiç boş durmadım. Çok mutluyum hem de çok. Bugün yeryüzüne ayak basar mıyım bilemiyorum.
Gemlik Belediyesi, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Halk Eğitimi Merkezi ve Gemlik Sosyal Yaşamı Destekleme Derneği işbirliğinde hayata geçirilen sıfır atık projesi kapsamında atık yağların geri dönüşümünü anlatan bir masal yazmıştım. Bir Sıfır Atık Masalı.
Sevgili Adem Yıldırım ve tiyatro ekibi bu masalı tiyatro sahnesine taşıdı. Sıfır Atık Masalı, ilk gösterimi 2 Mayıs 2019’da yapılmıştı. O zaman izlemeye gidememiştim. Bugün ailece Gemlik'e Cemil Meriç Kültür Merkezi'nde sahnelenen masalımın ikinci gösterimini izlemeye gittik. Üçüncü gösterimi saat 17 Mayıs, saat 14:00'te yapılacak.
Hala o büyünün etkisindeyim. Yazdığım bir masalın sahnedeki halini izlemek, masalın sesini duymak nasıl bir mutluluk, nasıl büyük bir heyecan anlatamam. Gemlik'teki ilköğretim öğrencileri ve öğretmenleriyle dolup taşan bir salonda kendi çocuklarım ve eşimle birlikte benim yazdığım bir masalı sahnede izlemek muhteşem bir duygu. İlköğretim öğrencilerinin oyun bitene dek çıt çıkarmadan pür dikkat oyunu izlemeleri beni benden aldı. Daha önce de çocuk oyunlarını izlemeye gitmiştim. Ama bu unutamayacağım bambaşka bir tecrübe oldu.
Oyunun sonunda kopan salonu inleten minik ellerin alkışı hala kulaklarımda. 
Çok yoğun duygular içindeyim, anlatma çok zor. Oyun bittikten sonra sahnenin arkasına geçtik ailece, oyuncu arkadaşlara teşekkür etmek için. Ben onlara teşekkür edecekken onlar benden önce davrandılar. Tanışmaktan duydukları mutluluk, birbirlerimizin gözlerinin içine bakışımız, benim mutluluk gözyaşlarım… Selim’in ‘anne yazdığın masalı çok beğendim’ diyerek bana sarılması. Bin bir teşekkürle sahneden ayrılmamız. 
O kadar büyük bir hediye ki bu benim için. Yaşadığımız çevreye ve doğaya sahip çıkan yazdığım masalın çocuk tiyatrosu olarak sahnelenmesi, yüzlerce öğrenciye ulaşması, çeşitli kuruluşlar tarafından desteklenmesi ve tüm bunları ailemle birlikte yaşamak en büyük hediyem oldu. Bir de kırmızı kadife kutunun içinde benim adıma hazırlanan teşekkür plaketini alınca, gerisini siz düşünün artık :)
Sıfır Atık Masalı, sevgili Adem Yıldırım ve onun güzel ekibiyle can buldu, çok teşekkür ederim. Böyle bir projede yer almaktan onur duydum. 
12 Haziran'da Bursa Merinos Kongre ve Kültür Merkezi'nde Sıfır Atık Masalı 4.kez sahne alacak. Herkesi bekliyoruz.

Yorumlar

  1. Hem tasarruf yapmak hem de gezegenimizin geleceği için sürdürülebilirliğe önem vermek ve bu konuda çalışmalar yapmak konusunda hepimize görevler düşüyor aslında.

    Çok basit ve küçük adımlarla atıklarımızı azaltmamız mümkün.

    Ben atıklarımı azaltmak için:

    - Poşet çay satın almayı bıraktım.
    - Islak mendil satın almayı bıraktım.
    - Duş jeli satın almayı bıraktım.
    -Artık üzerime büyük gelen ve giydiğimde rahat hissetmediğim kıyafetlerimi çöpe değil tekstil kutusuna attım.

    Detaylı bilgi edinmek için blog sayfamı da ziyaret edebilirsiniz: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/bu-hafta-atiklarimi-azaltmak-icin-neler-yaptim/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ebru, geri dönüşüm e katkı sağlamak gittikçe önem kazanıyor. Umarım daha fazla sayıya ulaşırız. Hassasiyetin ve katkıların için kendi adıma teşekkür ederim.
      Sevgiler

      Sil

Yorum Gönder