SİRKESİZ KARIŞIK TURŞU




MALZEMELER
Havuç
Karnabahar
Lahana
Sarımsak
Birkaç dal taze nane
1 adet kırmızı biber
2 yemek kaşığı toz şeker
3 yemek kaşığı limon tuzu
4 yemek kaşığı turşuluk iri tuz


HAZIRLANIŞI
Bu turşunun en güzel tarafı her mevsim istediğiniz sebzeyle yapabilme imkanınızın olması. Aklınıza ne geliyorsa koyabilirsiniz içine. Diğer bir güzelliği de turşuyu kurduktan iki gün sonra açıp yiyebilmeniz. Öyle uzun uzun beklemeye gerek yok. 
Çok lezzetli ve çıtır çıtır…
Sirkeli turşu sevmeyenler için çok güzel bir tarif. Hiç turşu sevmeyen birisi bile severek bu turşudan yiyebilir. Zaten bir kere tadına baktığınız zaman arkası kendiliğinden geliyor. Bir de bakmışsınız ki tabaktaki bütün turşu bir anda bitivermiş.
Bu kadar övgüden sonra tarifine geçelim isterseniz.


Hazırlaması gayet basit. Öncelikle beş litrelik bir bidonun içini yarısına kadar su ile doldurun. İçine tuzu, şekeri ve limon tuzunu ilave edin. Bütün malzemeler eriyene dek karıştırın. Hangi sebzeden turşu yapmak istiyorsanız o sebzelerden içine yerleştirin. Sebzelerin miktarı sizin kararınıza kalmış, ne kadar dilerseniz o kadar kullanabilirsiniz. Bu nedenle ölçü veremiyorum. Hangi sebzeyi çok seviyorsanız onun miktarını daha fazla koyarsınız. Aralarına birkaç diş sarımsak ilave edin. En üst katmana taze naneleri yerleştirin ve bidonun kapağını sıkıca kapatın.
İki gün mevsim müsaitse güneşte değilse buzdolabında bekletin. Üçüncü gün turşunuz yenmeye hazır hale gelmiş olacak. Afiyet olsun.
NOT:Tarif için Zeliş teyzeme çok teşekkür ediyorum:)

Yorumlar

  1. çok farklı olmuş,evdeki turşum biter bitmez denemek istiyorum şekerim,hadi hayırlısı:)
    ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  2. annem yeni getirdi,şöyle ekşi ekşi off gene canım istedi:))

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler hanımlar:)Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  4. Bende sirekeciyimdir turşuda. Adile naşit ile münir özkul kavkası gibi '' Sirkeee'' derim yani :) Geçen hafta bir arkadaşımda limon olanını yedim oda güzelmiş itiraf etmeliyim. Biz hiç sirke koymayız dedi. Azıcık öylede yapacam karnıbaharla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Senem hanim.Ben de hamileyken illaki sirkeeee diye tutturmustum.Donem donem degisiyor istekler.Cesitlilik olsun bu da:-) tesekkurler

      Sil
  5. Bu zamana kadar yediklerimin -annemin sirkeyle yapmasından dolayı olsa gerek- büyük kısmı hep sirkeliydi. Ne yalan söyleyeyim daha hoş geliyor bana. Hele lahana'da bayılıyorum. Ellerinize sağlık bu arada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.Benim annem de hala sirkeyle yapar tursulari.Hepsinin tadi ayri.Tabiki damagina hos geleni tercih etmekte ozgur herkes.Afiyette kalin.

      Sil
  6. merhaba ne zamandir böyle bir tursu tarifi ariyordum nihayet buldum sayenizde fakat iki günde olurmu anlayamadim acaba ön haslama mi yapiyorsunuz malesef mide problemim oldugu icin sirkeli hicbir sey yiyemiyorum tursu tarifini denemek istiyorum cevap yazarsaniz cok mutlu olurum tesekkürler ben yurtdisindan neslihan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Neslihan hanim.Oncelikle gecmis olsun diyerek acil sifalar diliyorum.Haslama falan yok ve gercekten cok kisa surede yemeye hazir hale geliyor.Afiyetle yemeniz dilegiyle.

      Sil
  7. Tarife lafım yok ama3 günde olması için özel birsey yok neden olsun :=) plastikte oldugu için mi xD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tursunun yenmesi icin uc gun kisa bir zaman dilimi.Normalde daha uzun suruyor bildiginiz uzere.Yorum icin tesekkurler.Plastik ya da cam olmasinin zamanla bir ilgisi yok.

      Sil
  8. Bizim evdekilerde sirkeli turşuyu sevmiyor bu turşu tarifi tam bizlik...Eline sağlık en kısa zamanda deniyeceğim ben doğrumu anladım ya buzdolabında yada güneşte bekleteceğiz selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Hanife,yorumun icin tesekkur ediyorum.Umarim afiyetle yerseniz.Tabiki dogru anlamissin.Gunesin olmadigi gunlerde buzdolabinda bekletebilirsin.

      Sil
  9. yanlız sitrik asit yani limon tuzuda katkı maddelerinin şahıdır, ziyafeti bozmayımda. Bir doğal yolla üretilir bakterilerden birde yapay yolla. Birkaç dilim misket limonu olsa limon tuzunu bi çay kaşığı koyabilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum icin tesekkurler.Estagfirullah bir seyi bozmadiniz.Siz dediginiz gibi deneyin.Sonucta ben sadece kendi mutfagimda yapilanlari paylasiyorum burada.Zararli gordugunuz tarifleri uygulamayabilirsiniz.

      Sil
  10. limon tuzu yerine limon suyu olsa olmaz mi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meehaba, tursu yaparken limin tuzu ya da sirke kullaniyorum ben.Limon suyuyla hic denemedim.O yuzden nasil olur bilemiyorum.Fikir icin tesekkurler.

      Sil
  11. eşime sirke dokunduğu için ne zamandır limonlu bir tarif arıyordum...teşekkürler paylaşımınız için.. sadece bir şeyi anlamadım...bekletirken... hava güzelse güneşte değilse buzdolabında kısmını...birbirine zıt geldi :)) buzdolabı yerine serin bir yerde bekletsek olur mu ?

    YanıtlaSil
  12. eşime sirke dokunduğu için ne zamandır limonlu tarif arıyordum...teşekkürler paylaşımınız için..sadece bekletme kısmını tam anlayamadım...ya güneşte ya buzdolabında bekletmek tezat gibi geldi...buzdolabı yerine serin bir yerde bekletsek olur mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim:-)Güneste daha cabuk mayalaniyor.Guneste bir kac gun beklettikten sonra buzdolabina koyuyoruz.Serin bir yerde muhafaza etmek onemli.Aksi takdirde tadinda bozulma olur ve yenmez hale gelir.Afiyet olsun.

      Sil
  13. Tursunun yenmesi icin uc gun kisa bir zaman dilimi.Normalde daha uzun suruyor bildiginiz uzere...demişsiniz,tarifinizdede 3.gün yemeye hazır diyorsunuz..hangisi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      sirkesiz tursular kisa surede yenmeye hazir olmuyor.Bu tarifteki sirkesiz tursuyu yemek icin uc gun beklemeniz yeterli oluyor.Yani ucuncu tursuyu yiyebilirsiniz daha fazla beklemenize gerek yok.
      sevgiler

      Sil
  14. ben sirkeyi hiç sevmeyenlerdenim bizim oralarda pek yok sirkede... biz genelde fasülye turşusu kurarız ve sirke koyulmaz şimdi kolay olsun diye koyanlar var. tarifinizi denedim ve çok güzel oldu teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  15. merhaba ben yeni ewliyim ve ilk defa kendim tursu kurdum ama kaya tuzu yerine limon tuzu koymusum ve sirkede koydum limon tuzunu 3yemek kasigi koydum 10kiloluk bidona nolcak benim slataliklarim eriyecekmi yanlissa nasil duzelir yardim edin:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mrh Yasemin hanım, üzerine sonradan bol miktarda tuz ekleyebilirsiniz; fakat istediğiniz sonucu almak pek mümkün olmayabilir sadece malzemeyi kurtarmış olursunuz:(

      Sil
  16. limon tuzu yerine bir avuç nohut ve 2yemek kaşığı şeker 4yemek kaşığı kaya tuzu ekleyip nefis turşu yapabilirsiniz.5kg bidon için bu ölçüler gölgede 1hafta sonra yiyebilirsiniz daha doğal ve sağlıklı

    YanıtlaSil
  17. Merhabalar sevgili Meryem tarifini 3-4 defadir uyguluyorum nefis turşularım oluyor😋tarif ve paylaşımların için çok teşekkür ediyorum. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  18. Merhabalar. Bu tarifini 2. defa yapacağım. İlki o kadar nefis oldu ki paylaşımlarınız için teşekkürler. Küçük bir ekleme: nane yerine maydanoz kullandım. Ayrıca kırmızı lahana veya şalgam için kullanılan havuçlardan eklerseniz rengi de çok hoş oluyor. Tadına da doyum olmuyor :)
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerinize sağlık, deneyimlerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.

      Sil
  19. Eminim ki bunu yapmak zordur. Hilesi falan var mı acaba biz yapınca neden böyle güzel görünmüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, öncelikle sayfama hoş geldiniz. Bu sayfada paylaştığım yayınlar kendi deneyimlerim sonucu ortaya çıkan tarifler. Hepsini uygulanmış ve denenmiş tarifler. "Hile" den kastınız nedir? Dikkat ve özenle hazırlandığınız sürece istenilen sonuca ulaşmamanız mümkün değil. Sevgiler

      Sil
  20. Turşu tarifimizi yaptım çok güzel oldu.sadece ekşisifazla geldiği için dişimi sızlatıyor.limon tuzunu biraz az karsak olur mu acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, öncelikle elinize sağlık. Limon tuzunun miktarını biraz azaltabilirsiniz, bir sorun olacağını sanmıyorum.
      Sevgiler
      Afiyet olsun.

      Sil

Yorum Gönder