OKUMAYI SEVMEYEN ÇOCUĞUN HİKAYESİ

‘Okumak Fena’, diye başlayan bir çocuk kitabı var şuan elimde. "Herkes okumanın çok güzel olduğunu söylüyor ama niye güzel bir şeymiş, ben anlamıyorum" diyor ilk cümlede. Hemen ardından kitabın kahraman çocuğu Anna, kendisi için okumanın neden sıkıcı olduğunu sıralıyor peş peşe.

Kahramanın gerekçelerini dinleyince ben de hak vermiyor değilim ona. Hareketsiz kalmak, esnemek, bir süre sonra gözlerin kuruyup yanması vb. Bir çocuk için belki de yetişkinler için bile gayet hatırı sayılır gerekçeler sanırımJ
Kahramanımızın evinde herkes kitap okuyor. Herkes farklı türde kitapları okumayı seviyor. Kahramanımızın annesi, Anna’nın kendisi için henüz mükemmel kitabı bulamamış olmasından dolayı okumayı sevmediğini söylüyor. Burada mükemmel kitap kavramını öğretmeni; okumaktan asla bıkılmayan kitap olarak tanımlıyor. Sanırım bu tanımlamayı ben de sevdim. Çünkü benim de okumaktan bıkmayacağım kitaplarım ve yazarlarım var.
Kitaba geri dönersek Anna’nın öğretmeni bir gün ödev verip kütüphaneye gönderiyor onu. Orada mükemmel kitabı bulacağını söylüyor. Anna kütüphaneye gittiğinde aradığı en mükemmel kitabı buluyor. En mükemmel kitap çünkü dünyanın en kısa kitabı bu.
Anna, aradığını bulmanın sevinciyle kitabı alıp eve gidiyor. Kitabı okumaya başlıyor. Kitabın kapağını açıyor. Mükemmel kitabın ilk sayfasında şunlar yazıyor:
"Her kitap, unutulmaz bir maceraya açılan bir kapıdır. Bu sayfayı çevirdiğinde, düşlerin dünyasına gireceksin".
Anna kitapta yazılanlara iç geçirerek cevap veriyor:
" Benim düşlerimdeki dünya, kitapsız bir dünya".
Ardından kitabın ikinci sayfasını çeviriyor. Fakat ikinci sayfada hiçbir şey yazmıyor, sayfa bomboş. Sonra aniden bastıran bir fırtına ve delice yağan yağmurla tüm kitaplar ortadan kayboluyor. Sonra neler mi oluyor? Benden bu kadar. Okumayı Sevmeyen Çocuğun Hikayesi, içindeki çeşitli oyun ve bulmacalarla çocukların severek okuyacağı eğlenceli bir kitap.

Yazar: Miriam Dubini
Resimleyen: Francesca Carabelli
Çeviren: Filiz Özdem
Yayınevi: Yapı Kredi Yayınları
Sayfa Sayısı: 43

Yorumlar