PROBLEM ÇÖZME HAKKINDA ÇOCUK KİTABI, BİLİM TAVŞANI ŞARLOT


Kitap Özeti ve İnceleme
Şarlot ciddi bir bilim tavşanıdır. Bilimle uğraşan herkes gibi o da bütün gün boyunca laboratuvar önlüğü ile gezer, koruyucu gözlüğünü ve büyütecini yanından ayırmaz. Problemlerini bilimsel yöntemlerle çözer ve deneyler yapar. Fakat Şarlot'un ciddi bir problemi var: Her yer kalabalık ve çok sıkışık. Bu sıkışıklık yetmezmiş gibi bir de kardeşleri deney tüplerini ele geçirmiş, deney şişeleri kırılmış. Şarlot bu problemi adım adım çözmeye başlıyor. Herkesten uzağa uzaya giden Şarlot koskoca uzayda artık sıkışmadan, istediği gibi araştırma yapmasına rağmen mutlu olamıyor. İşte Bilim Tavşanı Şarlot 'un çözmesi gereken bir problem daha. Bakalım Bilim Tavşanı Şarlot, bu problemi de bilimsel yöntemleri kullanarak çözebilecek mi?
Bilim Tavşanı Şarlot'la çocuklar bilimsel yöntemin 5 temel adımını eğlenerek öğrenirken, problem çözme yeteneklerini geliştirebilecekler.

BİLİMSEL YÖNTEM
1. Adım: Bir soru sor.
2. Adım: Varsayım oluştur.
3. Adım: Varsayımı test et, deney.
4. Adım: Gözlem yap ve bulduklarını kaydet.
5. Adım: Sonuca var.

Yazar: Camille Andros
Çizer: Brianne Farley
Çeviri: Hevdan Sönmez
Yayınevi: Domingo
Sayfa Sayısı: 40

Yorumlar