AİLE VE ALGILAR ÜZERİNE ÇOCUK KİTABI, BENİM BÜTÜN ÖRDEKLERİM

Bazen işler hiç de düşündüğümüz gibi gelişmez. Yaşadığımız olay ya da durum aynı bile olsa herkeste farklı bakış açılarına ve duygulara neden olabilir. Mesele “iyi” dediğimiz şeyler her zaman iyi olmayabilir. Bir tilki de her zaman etobur değildir. Algı ve bakış açımıza göre her şey farklı bir gelişim gösterebilir. Benim Bütün Ördeklerim kitabı da algılarımızı ve bakış açımızı değiştiren, okuru ters köşeye yatıran kitaplardan bir tanesi.  

Aslında tilki Konrad’ın niyeti anne ördeği yakalamaktı ve az kalsın bunu başarıyordu da. Ama anne ördek, tilkinin geldiğini duyunca yumurtasını geride bırakıp kaçmak zorunda kalmıştı. Konrad yumurtayı dikkatle eve kadar taşıdı. Karnı çok açtı ve yumurtayı sahanda pişirip bir güzel yiyecekti. Ama eve vardığında, önce yumurtanın kabuğu çatladı sonra içinden bir civciv çıktı... Önce küçük civcivin babası oldu. Sonra civciv büyüdü ve güzel bir ördek hayatlarına dahil oldu. Ardından büyükbaba, büyük büyük baba daha da büyük büyük büyük baba oldu yaşlı tilki Konrad.

"Ben yumurtadan çocuk istemiyorum, "diye söze karıştı Emma. "Ördek annesi olmak istiyorum, yumurta annesi değil!"

Konrad gülümsedi: "Zaten ördek annesisin! Bu yumurtaların içinde ördek çocuklarınız var!"

"Bunların içinde mi?" dedi Lorenz katılarak. "Bunlara ördek sığmaz ki."

Emma başını sallayarak onayladı. Ama Konrad'ın bildiğinden şaşmaya niyeti yoktu.

"İster inanın ister inanmayın, yumurtaların içinde çocuklarınız var!"

"Niye açıp bakmıyoruz ki?" dedi Lorenz.

Emma ona hak verdi: "Bir çekiç bulup çocukları serbest bırakalım."

Konrad derin derin iç geçirdi. "Beni dinleyin. Eğer onları yumurtalarından şimdi çıkartırsanız her şey bozulur. Çocuklarınızın kabuğun koruyuculuğuna ihtiyacı var. Hızlı büyümeleri için onları sıcak tutmalıyız. En iyisi üzerlerine oturalım."

Buna Emma bile güldü. "Yumurtaların üzerine oturamayız," dedi iyi niyetle. "Yoksa balçıktan başka bir şey elde edemeyiz."

Kitap Adı: Benim Bütün Ördeklerim

Yazar: Christian Duda

Resimleyen: Julia Friese

Çevirmen: Bahar Siber

Sayfa Sayısı: 56

Yayınevi: İletişim Yayıncılık

 

Yorumlar