FRANSIZ TARİFİ MAKARONLAR



Dün akşamdan makaron yapmaya niyet etmiştim. Bu sabah, diğer sabahlardan pek de farklı sayılmazdı.O farkı, sonradan fark edecektim. Günlük programımı akşamdan hazırlamıştım. Önce kahvaltı yapılacak, ev toparlanacak ardından makaron için lazım olan malzemeler alınacaktı. Buraya kadar her şey planlandığı gibi gitti. Evle ilgili kısımları hallettim. Markete gittim. Gayet güzel bir alışveriş yaptım. Her alışveriş bir terapidir benim için.Pasta malzemeleri alıncaksa o çifte terapi sayılır. Neyse eve geldim, sabah kahvemi içtim ve makaron macerasına atıldım. Akşam bir sürü internet sitesinden bir sürü farklı makaron tarifiyle karşılaşmıştım.Fotoğrafı en güzel olanı gözüme kestirdim ve başladım. Tabi büyük bir korkuyla beraberdim.
Çünkü kimse ilk seferde ayarı tutturamıyormuş, çok zormuş, bazıları umutsuz sonuçlar neticesinde makaron kelimesini hafızalarından silmiş… Bunlara benzer bir sürü olumsuz yorumları okumuştum. Baştan kabul ettim tamam kolay olmayacak sakin ve dikkatli olmalıyım. Tarifi aynen uyguladım. Ama ne tarif!...  80 gr yumurta akı yazıyor tarifte. Hıım yumurta akı tamam da benim mutfağımda mutfak terazisi yok.
Gel de çık işin içinden. İnternette aradım, arkadaşlara telefon açtım,  80 gr yumurta akı nasıl olur diye… Yok cevap çıkmıyor. Kimi diyor bardakla göz kararı bir değer yürüt,  kimi diyor bir yumurta şu kadar ağırlıktaysa yarısını al… İkiye böl beşle çarp karekökünü al sonra aldığın o karekökü geri ver… 
Değer verilerek çözülen matematik sorularına döndü durumum. Neyse ben yine göz kararı 2 yumurtanın sarısını işleme koydum. Zaten matematikle aram hiçbir zaman iyi olmadı şimdi mi olacak? Tamam güzel gayet normal seyrediyor herşey. Derken tarifte diyor ki;  eğer diyor, renkli makaronlar diyor, yapmak istiyorsanız şeker ve bademli karışımın içine gıda boyasını ekleyin diyor. Tamam ekledim;  aynen dediği gibi. Allah Allah renk hiç mi değişmez yahu. Yok hakikaten bir ton koyusu ya da açığı bile olmadı. Halbuki ben ton farkına bile razıydım, o kıvama gelmiştim yani. Bir tüp boyayı boşalttım kabın içine, bana mısın demedi…
Neyse yılmak yok. Devam ettim. Savunma mekanizmam hemen devreye girdi ‘’zaten her şeyin doğalı güzel,boşver böyle daha iyi oldu’’, dedi  bana mekanizmam. Derken her şey hazırlandı, fırın ısıtıldı, makoranlar tepsiye dizildi ve fırına verildi. Tarifte 170 derecede yarım saat pişirin yazıyordu. Yarım saat sonra bir de ne göreyim?  Benim mokaroncuklar yanmasın mı? Yandı tabiki. O kadar narin bir karışım 170 derece sıcaklığa dayanamadı tabi ki… Burdan devamını zaten anlamışsınızdır. Ben makaron bekliyordum yanık, yamuk, yumuk bir şey çıktı fırından. O şekline rağmen özünden yani bir şey kaybetmez mi insan? Yok vallahi mis gibi çıtır çıtır gayet  lezzetli bir şeyler olmuş. Ben görüntü bozukluğu açısından mahvoldum, çok üzüldüm. Ne umutlar bağlamıştım. Kolay değil; yanan ya da dağılan; tepsideki makaronlar değil benim ümitlerimdi aslında… 
Tamam o kadar da dokunaklı değildi;  ama yeri gelmişken biraz duygusallık katayım dedim işin içine…
Bu aynı gün içinde yaptığım ikinci makaron çalışmasıydı.Neyse ki amacıma ulaştım.Sonuçtan memnun kaldım.Birazdan anlatacağım tarifi bir Fransız yemek sitesinden aldım. Zaten makaronun ustası da onlar olduğu için gayet başarılı bir tarif oldu.Hazırsanız tarife başlayalım.

MALZEMELER

90 gr yumurta akı ( 3 orta boy yumurtaya denk geliyor)
1 buçuk su bardağı pudra şekeri
3 çay bardağı toz badem (tepeleme olmasın)
2 yemek kaşığı toz şeker
Düz uçlu krema torbası (ya da temiz, kalın bir buzdolabı poşeti)


HAZIRLANIŞI

Toz bademi ve pudra şekerini aynı kabın içine koyun ve karıştırın.Sonra bütün karışımı bir süzgeç (çok ince delikli bir süzgeç  kullanmalısınız)yardımıyla eleyin.Süzgecin üzerinde kalan parçaları karışımın içine katmayın.
Başka bir yerde çukur bir kabın içine yumurta aklarını koyun.Mikser ile yumurta aklarını çırpmaya başlayın.2 dakika sonra bir yandan karıştırırken bir yandan da azar azar toz şekerini  ekleyin.Yumurtalar krema şekline gelecektir.Renkli yapmak isterseniz istediğiniz renkte gıda boyasını yumurtalı karışımın içine ekleyin. Çırpma teli üzerinden akmayacak kıvama gelene kalana kadar çırpmaya devam edin.


Şimdi elediğimiz bademli ve pudra şekerli karışımı yumurtalı kremanın içine dökün.Bir spatula ile dışardan içe doğru karıştırın. Karıştırdıkça karışım daha da yumuşak bir kıvama gelecek.Macaron hamurunu spatula ile kabın ortasında toplatın. Spatula ile hamurun orta kısmını yukarıdan aşağıya doğru iki parçaya ayıracak şekilde kesin. İkiye ayrılan hamurlar; 5 saniye içinde tekrar birleşiyorsa (toparlanıyorsa) hamurun kıvamı olmuş demektir.Eğer olmamışsa kıvamı oluncaya kadar karıştırmaya devam edin.
Fırın tepsisine yağlı kağıt yerleştirin. Kağıdın kaymaması için tepsiyi  1 yemek kaşığı sıvı yağ ile yağlayın.
Krema torbasının ağız kısmını bir iple geçici olarak bağlayın.Hamurun dökülmemesi için. Daha sonra torbanın içine hazırladığınız hamuru dökün. Bir yandan bağladığınız ipi çözerken diğer yandan da hamurun  akmaması  için bir parmağınızla krema torbasının ağız kısmını kapatın.
Fırın tepsisin içine içer santim aralıklarla küçük hamurlar sıkın.Hamuru sıkarken elinizi oynatmayın ve başladığınız noktanın üzerine sıkın; sakın ola ki yuvarlak daireler yapayım demeyin.Ne çok ince yapın ne çok kalın. Bu sıkma ayarı çok önemli. 150 dereceli fırında 20 dk pişirin.Piştikten sonra soğuyana kadar tepsiden çıkarmayın.
Bu malzemelerle iki fırın tepsisi makaron elde ediliyor.Benim önerim malzemelerinizin hepsini elinizin altında bulundurmanızdır.Sonra ufak bir eksiklik ya da aksaklık sonucu mutfak bir anda savaş alanına dönüyor.

KREMA MALZEMELERİ (MAKARONUN  İÇ HARCI)

100 gr krema
100 gr küvertürlü çikolata (bitter ya da sütlü; ben sütlü olanı tercih ettim)

Kremayı küçük bir kaba alıp, ocağa koyun. Kaynar kaynamaz ocaktan alın. Çikolatayı parçalara ayırın ya da rendeleyin, sonra kremanın içine atın. Çikolatalar eriyinceye kadar çırpma teli ile karıştırın. Buzdolabında bir saat bekletin. Çıkardıktan sonra bir kez daha karıştırıp makaronların arasına bir tatlı kaşığı ile sürün. Kremayı sürdükten sonra makaronları nazikçe birleştirin. Biraz zahmetli ; ama lezzetine değer emin olun. Afiyet olsun.







Yorumlar

  1. Ahmet'in çok sevdiği makaronların tarifi için çok saol Meryem :)

    YanıtlaSil
  2. Ne demek canım benim.Biraz sabır istiyor yapması gerisi kolay yoksa:)

    YanıtlaSil
  3. tarifte toz seker yazmıssınız ama yumurtaları cırparkende pudra sekerı demıssınız ölçeklerde bı problemmı var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyarınızdan dolayı teşekkür ederim gerekli yazım yanlışını düzelttim.İlginize teşekkürler.

      Sil
  4. macaron hamurları cok sıvı oldu neden acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Macaron hamurları sıvı oluyor.Hangi tarifi denerseniz deneyin kıvamı hep aynı olacaktır.Afiyet olsun.

      Sil
  5. Macaron hamuru kabarmadi, tepsiye yapisip kaldi. hamurun puf puf kabarmasi icin baska bir malzeme daha kullanilmasi gerekmiyor mu? Resimdeki macaronlarin bu tariften ciktigina emin misin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğumda yayınlanan tüm tarifler tarafımdan bizzat denenmiş olup fotoğrafları da tarafımdan çekilip yayınlanmıştır.Herhangi bir aldatmacaya yer verilmemiştir.

      Sil
    2. Yukarıdaki tarifte yanlışlık yok fakat eksik bir şey var. Eğer toz bademin gramı verilmez ise herkesin kullandığı bardak farklı olabileceği için tarif tutmayacaktır

      Sil
    3. Doğru. Ben mesela çayı kupa bardakta içerim. Göreceli bir tanımlama yapmışsınız. Bir de düşünseneze çayı çaydanlığıyla beraber içeni. Eyvah ki ne eyvah, gitti bademler gitti tarif.

      Sil
  6. toz badem koymak zorunlu mu ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili adsız,evet toz badem koymak zorunlu çünkü macaronun temel malzemesi toz badem.Afiyet olsun.Sevgilerimle.

      Sil
  7. Arasi icin bska ne kullanabiliriz. Tesekkurler

    YanıtlaSil
  8. toz badem yerine toz fındık ya da toz ceviz kullansak da olmaz mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili okuyucum; daha önce denemediğim için cevap vermem çok zor.Üzgünüm yardımcı olamadığım için :(

      Sil
    2. merhaba, toz badem yerine fındık ya da ceviz kullanamıyorsunuz, en fazla yarı yarıya toz antep fıstık la karıştarabilirsininiz. Sevil

      Sil
  9. benim makaronlarım çatladı birde makaronlarımın alt kısımları pişmemişti galiba içleri oyuk oyuk çıktı neden acaba

    YanıtlaSil
  10. Meryem Hanım makaron hamurum o kadar akışkan oldu ki tepside hepsi birleşip bi tabaka oluşturdu:( üstelik tarife uygun olsunlar diye yumurtaları bayat kullanmıştım...
    Ben de israf olmasınlar diye bi kaşık nişasta katıp acıbadem kurabiyesine çevirdim...(not;tatları gayet güzeldi)
    bi daha ki denemem için öneriniz nedir???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar sevgili okuyucum.Bu makaron tarifi üzerine tekrar çalışmaya karar verdim. Bütün soruların cevabını verebilmeyi ümit ediyorum.Açıkça söylemekte yarar var o da ben bu blogda denediğim ve beğendiğim lezzetleri paylaşıyorum.Paylaştığım her tarifin ustası ya da uzmanı değilim.Ama makaron konusunda o kadar çok olumlu olumsuz eleştiri geldi ki bu gidişle bu konuda uzmanlaşmak şart oldu:)
      Şu an için sorunuza cevaplayamıyorum.Bunun için üzgünüm.

      Sil
  11. Meryem hanım merhaba,

    Bu tariften yaklaşık kaç adet makaron çıkıyor? Bir de ikinci denemenizde sonuç nasıldı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Hatice hanim, oncelikle sayfama hosgeldiniz diyorum.Kac adet makaron ciktigini suan hatirlayamiyorum maalesef.Fakat takipte kalirsaniz bu tarfi tekrar yapip butun detaylariyla tekrar yayinlamayi planliyorum.O zaman butun sorularniza cevap verebilmeyi umut ediyorum.Tesekkurler anlayisiniz icin.

      Sil
  12. fırınımdan ötürü hepsi yandı.çok heveslenmiştim .sonunda oturup geriye kalan tüm karışımı kaşıkla yedim:(

    YanıtlaSil
  13. fırınımdan ötürü hepsi yandı.çok heveslenmiştim sonunda kalan karışımı oturup kaşıkla yedim:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba sevgili Perinaz;
      Çok üzüldüm gerçekten.Umarım bir sonraki deneme afiyetle sonuçlanır.
      Sevgiler

      Sil
  14. Yanıtlar
    1. Merhaba mutlu insan;
      İlk seferde olmazsa hayal kırıklığı yaşamayın.Gerçekten zor bir tarif.Şimdiden kolay gelsin,afiyet olsun.
      Sevgiler

      Sil
  15. Yaklaşık kaç tane çıkıyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Zehra hanım; macaronları aralıklı dizdiğimiz için iki tepsi gerekiyor.Adet sayısını net olarak veremiyorum çünkü bazıları büyük bazılari küçük olabiliyor.Ortalama 25-30 tek parça çıkıyor.Birleştirince bu rakam yarıya düşüyor.
      Sevgiler

      Sil
  16. Merhaba bu krema dediginiz kucuk kutulardaki yemege katilan kremami? Tskler

    YanıtlaSil
  17. Size de merhaba; hoşgeldiniz sayfama:)
    Evet kutularda satılan 200 ml lik kremalar.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  18. merhaba, makaronunuz şekilsel açıdan mükemmel görünüyor, hiç çatlamamış.Isırık alıp fotoğraflamışsınız, o fotoğraftan kıvamı da dışarıdakiler gibi olduğu görülüyor. Fırınınız profosyonel mi? markası nedir? Geçen gün divan pastaneside çalışan bir usta ile günübirlik makaron kursunda yaptığımız makaronlar hayatımda görüp görebileceğim en berbat makaronlardı. hoca fırından dolayı olduğunu söyledi. tüm makaronlar çatladı. profosyonel fırın gerekiyormuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar;oncelikle begeni ve guzel sozleriniz icin tesekkur ediyorum.Ben macaron konusunda uzman degilim,burada yayinladigim tarifleri mutfagimda hazirlayip yayina sundum.Firinim o kadar eskiydi ki turbo ayari bile yoktu.Altli ustlu ayarda pisirmistim.Yani profesyonel firin kullanmadim.
      Sevgi ve saygilar

      Sil
  19. Badem ve pudra sekerinin elenmesi gerekiyor tepsiye siktiktan sonra biraz uzeri kabuk baglayana kadar bekletmeniz gerek

    YanıtlaSil
  20. Bune yaa çok zaten ne çıkìyosa bu fransìzlardan çikiyo

    YanıtlaSil
  21. bu tarif harika elinize sağlık

    YanıtlaSil
  22. Çok teşekkürler .ben denedim ve çok güzel oldu

    YanıtlaSil
  23. Çok teşekkürler .ben denedim ve çok güzel oldu

    YanıtlaSil
  24. Bugün denedim malesef çok kötü oldu. Daha oncede yapmistim gr olcusu ile tarif tutuyor. Bu sefer malesef bardak ölçüsü ile yaptim hamuru çok köyü oldu çok üzüldüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Müjgan hanım,bu kötü sonuç için ben de çok üzüldüm.İnanın oda sıcaklığı bile tarifi etkiliyor.Sevgiler

      Sil
  25. Hassas ölçü gerekiyor makaronlarınız olması için. Fındık tozu kullanabilirsiniz badem yerine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Kevser hanım, makaron tarifi için çok araştırma yaptım.En ufak bir gram hatası bütün malzemeyi mahvediyor.Hassas ölçü maalesef şart.Fındık tozu kullanmak tarifi bozabilir.Denemedim fakat makaronun esas malzemesi ve asıl tadını veren badem unu oldugu için başarılı bir sonuç çakmaz diye düşünüyorum.Sevgiler

      Sil
  26. BADEM UNUNEMLI YAGLIMI OLUYOR BEN ALDIGIMDA ÇOK KURU OLMUYOR ACABA SIZINKILERDE OYLEMI

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,evet badem unu oldukça nemli ve yağlı oluyor.Bu konuda herhangi bir sıkıntı yok.Rahatlıkla deneyebilirsiniz.Sevgiler

      Sil
  27. Tarif için çok teşekkür ederim, elinize sağlık. İlk macaron deneyisimdi fakat mükemmel oldu, tadı ve görüntüsü. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  28. Ilk defa sizin tarifinize gore yapmayı denedim sonuc mu tamamen rezalet

    YanıtlaSil
  29. İçindeki kremayı renklemdirmek için ganajı yaptıktan sonra jel boya mı kullanıyoruz

    YanıtlaSil
  30. Aslı hanım neredeyse tüm renklendirme işlemlerinde gıda boyası kullanabilirsiniz. Bu arada elinize sağlık güzel bir makaron tarifi paylaşmışsınız

    YanıtlaSil
  31. İyi günler. Tarifinizi denemek istiyorum ama badem ununu ölçtüğünüz çay bardagı eski tip bardaklardan mı yoksa yeni tip piyasadaki modern çay bardaklarından mı acaba bide varsa gramını söyler misiniz?

    YanıtlaSil
  32. çok güzel görünüyor son tarifime bakıp yorumlarsanız sevinirim
    https://www.harikaevisleri.com/2018/04/makaron-evde-nasil-yapilir-makaron-tarifi.html

    YanıtlaSil
  33. Tarifiniz güzel iki tepsi cikti. Yanlız pişirme süresinde problem var. İlk tepsi tarifteki gibi 20dk ayarladım yandı. İkinci tepsiyi 10dk pişti.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder