ZENCEFİLLİ BALLI ÇAY

İstanbul'da kıştan kalma bir soğuğu yaşıyoruz şu günlerde. Eskidenmiş dört mevsimli günler. Artık yazdan çıkıp direk kışa merhaba diyoruz. Mevsimler arası geçişler her yıl daha da keskinleşiyor. İnsan bünyesi, bu keskin geçişleri her zaman kolay atlatamıyor ne yazık ki. Kışa girerken nezle ve griple baş etmek zorunda kalıyoruz; halsizlik, öksürük, kırgınlık vb... ardımızda kol geziyor.Birkaç yıldır ,vücudumda hafif bir kırgınlık ya da boğazımda herhangi bir hastalık belirtisi hissettiğim zaman  hemen büyük bir bardak zencefilli çay yapıyorum. Bu çay sayesinde hastalığa yakalanmaktan kurtuluyorum. Hastalıktan kaçamadığım zamanlarda ise çok kısa sürede sağlığıma kavuşuyorum. Boğazımda toz yutmuşum gibi bir his oluşuyor zaman zaman ya da kuru bir öksürük; bu durumlarda benim tek ilacım zencefilli çay oluyor. Umarım ihtiyaç duymazsınız ; ama olur da hasta olursanız denemenizi öneririm. Zencefilin ve balın verdiği enerji sayesinde en azından daha kısa sürede iyileşirsiniz. Ve hastalığı ayakta atlatırsınız.


MALZEMELER
1 tatlı kaşığı bal
Bir buçuk tatlı kaşığı toz zencefil
Yarım limon suyu
Bir bardak kaynak su


HAZIRLANIŞI
Büyük bir bardağın içine balı ve ve zencefili koyun. Bir kaşıkla karıştırın. Macun kıvamında bir karışım olacaktır. Ardından kaynamış suyu ve limon suyunu karışımın üzerine dökün ve karıştırın. Kendinizi yakmadan mümkün olduğunca sıcak içmeye çalışın.
Yanlız yudum yudum değil de mümkün olduğunca lıkır lıkır içmeye çalışın.
Zencefil çok güçlü bir antioksidandır. Kanın akışını hızlandırarak ve vücutta terlemesine yardımcı oluyor. Bu terleme sayesinde de üzerimizdeki hastalığı atmış oluruz.
Zencefil, solunum yollarını açmada da çok etkili. Gribal enfeksiyonlarda oluşan balgamdan kaynaklanan tıkanmaları çözüp solunum yollarının açılmasını sağlıyor. Böylece nefes alıp vermek daha kolay bir eylem halini alıyor. Hepimize afiyet olsun.


Yorumlar