“Masal dinlememiş çocuklar büyüyünce kedi resmini cetvelle çizerler.” Cemal Süreyya Bu eğitim hikâye anlatıcılığını sınıf ortamına taşımak isteyen öğretmen ve eğitmenler için tasarlanmıştır. 9 aylık bir sürece yayılan ve toplam 150 saat sürecek eğitimin sonunda katılımcılar, sınıf ortamında etkili hikâye anlatımını ve hikâye anlatıcılığı metodlarını eğitim süreçlerine entegre etmeyi öğrenmiş olacaklardır. ”Anlatan Öğretmen” eğitimi her biri alanında uzman yurtdışından 3, Türkiye’den 5 olmak üzere toplam 8 eğitmen tarafından yürütülecektir.
”Anlatan Öğretmen” derken...
Bu programı tasarlarken ''Kültürümüzün en eski geleneklerinden birisi olan hikâye anlatma sanatı eğitim sistemimizin bir parçası olsa, masallar sınıflara girse nasıl olurdu?'' sorusuyla çıktık yola. Hikâye anlatıcılığı insanlığın en eski eğitim yöntemidir. Bütün kültürlerde insanlar; kültürel değerleri, gelenekleri, tarihi, insan ilişkilerini gelecek nesillere hikâyelerle aktarmışlardır. İnsan beyni imgelerle düşünür ve tasarlar. İmgeler bize hikâyelerin dünyasını aralarlar. Bu dünyada imgeler, insan ruhunun biricik dili olan sembollere dönüşürler. Sembolik anlatımlar bilinçdışı ile bağ kurarak dönüşüm süreçlerini başlatabilecek güce sahiptirler. Bu özelliğinden dolayı sözlü gelenek ürünlerinin dudaktan kalbe aktarımı öğrenmenin ve şifalanmanın en güzel yollarından birisidir. Ayrıca hikâyeler bizim bilgiyi beynimizde depolama yöntemimizdir. İyi anlatılmış bir hikâye çocukların beynindeki duyu ve duygu merkezlerini uyarır. Prof. Dr. Gerald Hüther’in de dediği gibi gerçek öğrenme ancak beyindeki bu bölgeler uyarıldığında gerçekleşir. Salt bilimsel verilerle aktarılan bilgiler duyu ve duygu merkezlerini harekete geçiremezler. Bu merkezleri uyarabilmenin en güzel araçlarından birisi masallar ve hikâyelerdir. Hikâyelerin yardımıyla yeniden düzenlenen bir sınıf ortamında öğrenme çok keyifli ve kolay bir hale gelir. Öğrenilen bilgiler rahatlıkla hafızada yer edinebilir. Bunun ötesinde hikâyeler kalbe hitap ederler. Öğretmen ve öğren-ciler anlatılan hikâye sayesinde duygusal olarak birbirlerine bağlanırlar. Bu da öğrencilerin öğrenme süreçlerine büyük katkılar sunan pozitif bir yaşantıdır.
Sınıf ortamında etkili hikâye anlatmanın faydaları nelerdir;
• Hayal gücünü geliştirir.
• Kahraman arketipi aracılığı ile öğrencilerin zorluklarla mücadele etme ve problem çözme becerileri gelişir.
• Yaratıcılığı geliştirir.
• Anlatma ve dinleme becerilerini geliştirir.
• Yazma becerilerini geliştirir.
• Kelime dağarcığına katkı sağlayarak dili daha etkin kullanmalarını sağlar.
• Kültürel değerlerin devamlılığını sağlar.
• Farklı kültürleri tanıtır.
• Sunum becerilerine katkı sağlar.
• Öğretmen ve öğrenci arasında, anlatılan masal aracılığı ile pozitif bağlar kurulmasını sağlar. Bu da pozitif öğrenme ortamlarının oluşturulması için önemli bir değerdir.
• Keyifli ve kalıcı öğrenme süreçlerine katkı sunar.
Anlatan Öğretmen Uluslararası Sertifika Programı 2. yıl kayıtları açıldı! Bu yolda bizimle yürümek isteyen öğretmen dostlarımızı 10 Eylül günü Cezayir Salonları'na davet ediyoruz :)
Programın detaylarının paylaşılacağı bu toplantıda Anlatan Öğretmen birinci yıl öğrencileriyle tanışıp deneyimlerini dinleyebilir, sorularınızı sorabilirsiniz.
***Etkinlik ücretsiz olup program hakkında detaylı bilgi almak isteyen herkesi bekliyoruz.
Yorumlar
Yorum Gönder