P4C ÇOCUKLARLA FELSEFE EĞİTİCİ EĞİTİMİ

Herkese merhaba, P4C, Çocuklarla Felsefe Eğitici Eğitimi’nde 7 haftayı geride bıraktık. Sabah 10:30’dan başlayıp akşam 18:30’a kadar süren eğitimler daha ilk günden durumlara farklı bakış açılarından bakmamı sağladı. Pazar günleri eğitim bitip de sınıftan çıkarken ceplerim dolu dolu çıktım her defasında. Gün içinde öğrendiklerimi ailemle paylaşmak için sabırsızlandım. P4C Çocuklarla Felsefe Eğitici Eğitimi, çocuklarıma ve eşime de katkı sağladı dolaylı olarak. Oğlumun ve eşimin  ‘ hadi bize soru sor, tartışalım’ demesi belki de en büyük kazanımım oldu. Artık uzun araba yolculuklarını keyifli hale getirmek için ihtiyacım olan tek şey, iyi tasarlanmış bir uyaran sunmak.

Yeni insanlarla ve farklı fikirle tanışmak da büyük bir şans. Bu kadarı bile benim için çok kıymetli. Umarım bu felsefi soruşturmaları ulaşabildiğim tüm çocuklarla ve yetişkinlerle paylaşma imkanı bulurum.
Her hafta birkaç katılımcı kolaylaştırıcı olmayı deneyimleme fırsatı buluyor. Eğitimin sonuna kadar herkes kolaylaştırıcılığın tadına bakıyor. Dünkü eğitimde kolaylaştırıcı uygulama sırası bendeydi. Uygulamayı yaparak bir toplulukla birlikte öğrendiğimiz bilgileri deneyimleme fırsatımızın olmasının önemi büyük. Bu deneyimin ayrı bir değeri var. Katıldığım çoğu eğitimlerde katılımcılara böyle bir imkan tanınmadığını görmek çok üzücü.

Düne kadar hazır programlarla çalışarak program hakkında bilgi edinmeye, programı tanımaya çalıştık. Dün ise gruplara ayrılıp farklı branşlarda ve konularda Müfredat-Konu Tasarımları hazırladık. Tam bir ‘beyin yakma’ olayıydı benim için. Çalıştığımız grup arkadaşlarımızla sayamayacağım kadar çok farkındalıklar kazandık. Daha önce hayatımızda olup da varlığını hissetmediğimiz birçok kavramla karşılaştık. Çok verimli bir o kadar da zor bir çalışmaydı benim için.


İlk kez 'sessiz-sözsüz kitaplarla' bir uygulama gerçekleştirdik dün. Muhteşemdi. Ortaya çıkan düşünceler ve yorumların çeşitliliği karşısında çok heyecanlandım. Bu güne kadar 7 hafta boyunca her pazarımı bu eğitime ayırmakla çok doğru bir seçim yaptığımı düşüyorum. Her eğitim her yerden alınmamalıymış, bunu çok net söyleyebilirim. Beklentimin çok ötesinde elde ettiğim kazanımlarla bu eğitimi hayatıma dahil etmekten dolayı çok mutluyum. Eğitim İstanbul’da olmasa her  gün okula, işe gider gibi bu eğitime devam etmeyi çok isterdim.


Yorumlar