KUMAŞLARLA PORTRE ÇALIŞMASI



Korona günleri bir şaşkınlıkla başladı. Ne olduğunu anlayamadığım bir değişimin içinde buldum kendimi bir anda. Bir yanda evden eğitim devam ederken bir yanda evde normal yaşantı devam ediyor. Evimiz hem okul hem iş yerimiz oluverdi. İlk günlerde bir şaşkınlık ve tedirginlik duygusu hüküm sürerken zamanla yeni bir düzen kurduk kendimize. Uzaktan eğitimler, online toplantılar, ev işleri, çocuklara yeni durumu alıştırmak derken iki ay geçmiş bile.

Bu iki ayı çeşitli etkinliklerle geçirdik. Çocuklar için evde hayata alışmak zamanımızı ve emeğimizi aldı. Kolay yanları olduğu gibi zorlandığımız durumlarla da karşılaştık. Nitekim insanoğlu önünde sonunda karşılaştığı her yeni duruma alışıyor. Kendimize yeni kapılar açtık bu dönemde, birçok kapıyı da kapattık. Elde var olanı değerlendirmek anahtarımız oldu.

Eskiden beri kumaşlarla haşır neşir olan ben kapattığım kumaş kapısını yeniden açtım bu dönemde. Kumaşlarıma sarıldım. Çocuklarımı kumaşlarla tanıştırdım. Onlara yeni bir alan açtım.  Kestik, diktik, yapıştırdık, boyadık kumaşları. Kendiliğinden gelişen birçok doğal süreç bizi farklı dünyalara götürdü. Hikayeler karşıladı bizi bu dünyada. Bu çalışmalardan ilki kumaşlardan portre yaparak başladı. A4 kağıdını serdik önümüze. Artık kumaşları döktük önümüze. Hayaller kurduk bir yapıştırıcı bir makas ile. Gözümüz seçti, elimiz kesip yapıştırdı kumaş parçalarını. Yazamadığımız öykülerin karakterlerini dikmeden ekledik uç uca. Zaman su gibi akarken, biz zamanı çıtaladık hikayelerimizin kahramanlarıyla… Geriye bir anı kaldı kağıt ve kumaşın buluşmasıyla.


Yorumlar