TAM BUĞDAY VE BEYAZ UNLU EKMEK TARİFİ

 

Herkese merhaba,

Bu sabah yağmurlu bir güne uyandık. Hava loş ve soğuk. Yağmurlu havaların evde kaldığımız günlere doğal bir aile sıcaklığı kattığını düşünüyorum. Hele de geç yapılan sabah kahvaltılarının tadı daha bir lezzetli oluyor böyle havalarda. Dün neredeyse bütün gün ekmek hamuru yoğurdum. İki farklı ekmek yaptım. Bir tanesi tam buğday unu ve beyaz un; diğeri siyez unu, mısır unu, tam buğday unu ve beyaz un karışımından oluşuyor. Akşama kadar iki saatte bir yoğurma işlemini devam ettirdim. Akşam geç vakitte de fırına attım. Sabah da dilimleyerek afiyetle yedik.

Ekmek yapımını deneyerek öğrendim. İlk zamanlar sadece beyaz unla ekmek yapıyordum zamanla farklı un çeşitleriyle damaklarımızı şenlendirmek istedim. Ulaştığım sonuç ailemizi çok mutlu etti. Deneyimlerim sonucu öğrendim ki ekmek yapımında işin sırrı hamuru fazlaca yoğurmaktan geçiyor.

TAM BUĞDAY EKMEĞİ MALZEMELER

1 paket kuru maya

1 yemek kaşığı toz şeker

1 su bardağı tam buğday unu

1 su bardağı beyaz un

1 tatlı kaşığı tuz

1 su bardağı ılık su

 

HAZIRLANIŞI

Bir su bardağının içine şekeri ve mayayı koyun. Bardağın içini sıcağa yakın ılık su ile doldurun.

Mayayı ve şekeri tahta kaşık ile karıştırın ve yaklaşık 5 dakika dinlendirin. Mayanın üzeri köpükleşene dek bekletin.

Derin bir yoğurma kabının içine unu ve tuzu ekleyip iyice karıştırın.

Köpüren mayayı yoğurma kabındaki unun içine dökün. Önce bir kaşık yardımıyla hamuru iyice karıştırın. Ardından elinizle yaklaşık 10 dakika içe doğru katlayarak yoğurun. İyice yoğurduktan sonra hamuru güzelce yuvarlayıp kabın üzerini hava almayacak şekilde kapatın. Yaklaşık 3 saat mayalanması için bekleyin.

2 saat geçtikten sonra hamuru tekrar içe doğru katlayarak bir iki dakika yoğurun. Kabın üzerini tekrar kapatın ve 2 saat daha mayalandırın.

2 saatin sonunda son bir kez daha bir iki dakika hamuru yoğurup yuvarlak bir borcama koyup, şekil verin. 2 saat de borcam da mayalandırın. 2 saatin sonunda hamuru fırına alın.

Borcamın yanına fırın ısısına dayanıklı bir kabın içine bir miktar su koyun. Bu işlem ekmeğin kuru ve sert olmasını engelleyecek.

 Önceden ısıtılmış 200 derece alt üst ayarda yaklaşık 30-35 dakika pişirin. Ekmeği fırından aldıktan sonra hamurlaşmaması için soğuyuncaya dek kabından çıkarmayın ve dilimlemeyin. Afiyet olsun.

Yorumlar