YUMURTA KABUĞUNDA LİMON ÇİMLENDİRİLİR Mİ?

 


Sizce, yumurta kabuğundan limon çıkar mı? Neden olmasın? Yaklaşık bir ay önce Permakültür eğitimlerine başlamıştım. Yoğun bir içeriğe sahip olan bu eğitimi tamamlayıp, sertifikamı bu hafta aldım. Eğitimin verdiği coşku ve heyecanla kendimi tutamayıp çimlendirme ve filizlendirme çalışmalarına başlamıştım. Bir bitkinin büyüme evrelerini takip etmek, onun gelişimini gözlemlemek her zaman bana heyecan vermiştir. Evde olduğumuz kış günlerinde tohum bulmakta çok başarılı sonuç elde edemesem de mutfağımda kullandığım sebze ve meyvelerin çekirdeklerini, köklerini değerlendirmeye çalıştım. Neler mi yaptım?

Filizlenmiş kuru soğanları olduğu gibi saksıdaki toprağa ektim.

İçi boşalmış sarımsakları tüm tüm saksıya ektim.

Yeşil soğanların kök kısımlarını ortalama 5 cm keserek saksıya ektim.

Tomurcuklanmış patates kabuklarını kesip saksıya ektim.

Limon çekirdeklerini çimlendirip filizlendikten sonra yumurta kabuğuna ektim.

Marul köklerini ortalama 5 cm keserek toprağa ektim.

Sarımsak ve soğanlar çok çabuk büyüdü, onları salatamızın onur konuğu yapıp yedikJ Ekmek istediğim bir çok şey var. Geçtiğimiz bu bir ay içinde beni en çok zorlayan limon çekirdeğinin filizlenmesini beklemek oldu. Çünkü 5 limon çekirdeğinden sadece 1 tanesi filizlenmeye başladı. Diğer 4 filizden biri de büyümeye çalışıyor. Çekirdeklerin dış zarını soydum. Tüm çekirdekleri nemli bir peçeteye sardım. Peçenin üzerini hava almayacak şekilde streç filmle kapladım. Yaklaşık dört beş gün sonra çekirdeklerin tomurcuklanmaya başladığını görünce onların 3 tanesini geri dönüşüm için ayırdığım kaplardan birine, diğer 2 tanesini yumurta kabuğuna ektim. Yumurta kabuğunu böceklenmemesi için iyice yıkadım. İçine bir miktar toprak doldurdum. Çekirdekleri toprağın yüzeyine yakın olacak şekilde ektim ve can suyunu verdim. Sonrasında da evin güneş alan bölümüne koydum. Limon çekirdeklerinin toprağın yüzeyine çıkması ortalama bir buçuk hafta sürdü. Filizler biraz daha büyüdükten sonra yumurta kabuklarını kırıp kabuklarla birlikte onları daha büyük bir saksıya alacağım. Gözlerinizin önünde bir çekirdeğin filizlenmesini, adım adım büyümesini gözlemlemek muhteşem bir duygu. Hayatınızda yapmanız gerekenler listesine bir çekirdeği ya da tohumu filizlendirmek maddesini ekleyin.

Yorumlar